۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
صنایع مازندران سنتی و کوچک است/ نبود کارخانه های بزرگ
رئیس سازمان صمت مازندران:

صنایع مازندران سنتی و کوچک است/ نبود کارخانه های بزرگ

ساری- قوانلو، رئیس سازمان صمت مازندران، ابتدایی و سنتی بودن صنایع را از جمله دغدغه ها در استان ذکر کرد.

حسینقلی قوانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه صنایع پیشرفته و تکمیلی در استان نداریم، گفت: مهمترین مشکل استان این است که صنایع ما ابتدایی و سنتی است.

وی با اظهار اینکه ۴۲ درصد تولید ناخالص ملی استان مربوط به صنایع غذایی است، افزود: تنها کاری که در این صنعت انجام می دهید، تبدیل شیر به پنیر یا گندم به آرد است و صنایع پیشرفته و توسعه یافته نداریم.

وی با عنوان اینکه نبود صنایع بزرگ در استان از دیگر دغدغه ها به شمار می رود، گفت: از نظر تعداد صنایع در کشور رتبه هشتم ولی از نظر حجم سرمایه گذاری صنایع رتبه ۱۸ هستیم و این نشان می دهد صنایع ما کوچک است.

قوانلو یادآور شد: صنایع بزرگ پیشران توسعه محسوب می شود و صنایعی مانند پتروشیمی می توانند پیشران صنایع پایین و بالادستی باشند.

رئیس سازمان صمت مازندران گفت: برای راه اندازی صنایع بزرگ به زمین های بزرگ نیاز داریم و اکنون زمین هایی که در بهشهر به صنایع تحویل داده می شود بدون آب، برق و گاز است.

وی گفت: با زحمت سرمایه گذار در استان جذب می شود و به رغم آنکه جاذبه های زیادی برای سرمایه گذاری داریم اما موانع و مشکلات فراروی سبب می شود تا انگیزه سرمایه گذار گرفته شود.

وی یادآور شد: سرمایه گذاران بزرگ علاقه زیادی به سرمایه گذاری در استان دارند از این رو حجم سرمایه گذاری در استان بالا است و باید فضای کسب وکار را در استان بهبود بخشید.

کد خبر: ۱۰۶٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha