۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
نظارتی بر توزیع گاز مایع نیست/ تفاوت قیمت سیلندرگاز در شهرهای گلستان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

نظارتی بر توزیع گاز مایع نیست/ تفاوت قیمت سیلندرگاز در شهرهای گلستان

گرگان- معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: هرچند ماهانه سه هزار تن گاز مایع وارد استان می شود اما نظارتی بر توزیع مناسب و قیمت مصوب آن وجود ندارد.

علی اصغر اصغری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه گاز مایع یکی از کالاهای اساسی است که دولت یارانه پنهان برای آن لحاظ کرده است، اظهار کرد: متولی شبکه تامین و توزیع این محصول شرکت پخش فراورده های نفتی است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی گاز مایع از طریق شرکت های توزیع کننده و عاملین شناسنامه دار توزیع می شود و بر اساس آخرین نرخ مصوبی که ازطریق سازمان حمایت به دست ما رسیده هر سیلندر ۱۱ کیلویی گاز مایع باید با قیمت۱۲هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد که سازمان صمت استان از طریق بازرسی های مستمر و مشترک با عوامل تعزیرات یا شرکت پخش فراورده های نفتی یا انجمن صنفی کارفرمایی این نظارت را دارد و تلاش می کند تا محصول مورد نظر به قیمت واقعی به دست مصرف کننده برسد.

به گفته این مسئول استانی، اگر دراین راستا مردم استان تخلفی را مشاهده کردند می توانند با تماس از طریق سامانه ۱۲۴ موارد تخلف را بیان کرده و یا دیدگاه های خود را منعکس کنند تا در اولین فرصت موضوع پیگیری شود.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان در توضیح تفاوت قیمت این کالا در شهرهای مختلف استان، افزود: متاسفانه این مشکل به نبود سامانه ای برای ثبت نام متقاضیان بر می گردد زیرا با ثبت افراد واجد شرایط در سامانه و دریافت کارت سوخت مایع، اشخاصی که نیاز به استفاده از این محصول دارند به درستی شناسایی می شوند و به این ترتیب می توانند محصول خود را با قیمت مصوب دریافت کنند.

او بابیان این مطلب که متاسفانه در حال حاضر بالغ بر هزار عامل توزیع گاز مایع داریم که نظارت بر آنها با نیروی انسانی غیر ممکن است، افزود: با اینحال با ثبت این افراد در سامانه نظارت بر آنها با کیفیت بیشتری انجام می شود و در اینجا لازم است متذکر شوم که عواملی که از شرکت فراورده های نفتی مجوز دریافت کردند التزام عملی به قانون ندارند و با اقداماتشان ایمنی و سلامت جامعه را به خطر انداختند.

اصغری در خصوص توزیع گاز مایع در محورهای استان ، گفت: متاسفانه این موضوع به کرات مشاهده شده است اما مساله این است که متولی نظارت بر عوامل توزیع، شرکت فراورده های نفتی است. و در راستای تخلفاتی که مطرح شد بارها به شرکت فراورده های نفتی گفته شده که باید تمام کسانی که نیاز به گاز مایع دارند با ثبت نام در سامانه و با دریافت کارت سوخت گاز مایع دریافت کنند.

وی ادامه داد: این مساله سال گذشته با شرکت فرورده های نفتی انتقال داده شد اما متاسفانه پس از گذشت یک سال این شرکت علی رغم اینکه ماهانه بیش از سه هزار تن گاز مایع وارد استان می کند، هنوز سیاستی در این راستا پیش بینی نکرده است؛ نیاز است در ابتدا برای توزیع سیاست درستی لحاظ شود و پس از آن ما به دنبال نظارت پلیسی و برخورد قهری برویم. هرچند که اعتقاد نداریم کار دستگاه ما فاقد ایراد و مشکل است اما در ابتدا باید افراد واجد شرایط در سامانه ثبت نام شوند تا حلقه های واسطه دلالی و مخاطرات پس از آن از میان برداشته شود.

کد خبر: ۱۰۶٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اسی IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      0 0
      سلام من از روستای کارخانه ارد قره قاچ هستم ، نبود گاز مایع در اینجا باعث شده در رنج فلاکت باشیم هیچ نطارتی نیست تمام گازهای کپسول رو با نیسان انتقال میدن ، کجا ناکجاآباد ، باور کنید خانه گاز برای پخت نداریم ، چکار کنیم بریم هیزم از جنگل بیاریم ، یک فکری کنید همیشه با مشکل گاز همین استان روبه رو بود ، تورو خدا به فکر ما باشید