۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
آغاز پروازهای اربعین از ۲۸ شهریور| تداوم توقف پروازها به افغانستان| سفر به ترکیه انفرادی
در گفتگوی اختصاصی با بازار عنوان شد؛

آغاز پروازهای اربعین از ۲۸ شهریور| تداوم توقف پروازها به افغانستان| سفر به ترکیه انفرادی

ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پروازهای اربعین حسینی از روز ۲۸ شهریورماه از ۶ فرودگاه آغاز می شود و در صورت لزوم تعداد فرودگاه ها افزایش خواهد یافت.

بازار؛ گروه راه و مسکن: «محمد حسن ذیبخش» در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص افزایش تعداد فرودگاه ها برای جابجایی زائران عتبات عالیات اظهارداشت: در حال حاضر ۶ فرودگاه امام، اهواز،شیراز، مشهد، تبریز و اصفهان برای انجام پروازهای عتبات عالیات در نظر گرفته شده و اگر ضرورت ایجاب بکند تعداد آن افزایش خواهد یافت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص قیمت بلیت پروازهای اربعین یادآورشد: هم اکنون برای تعیین میزان قیمت بلیت پروازهای اربعین با شرکت های هوایی رایزنی خود آغاز کردیم تا زائران با اطمینان خاطر بیشتری بلیت خود با قیمت مصوب تهیه کنند.

وی با بیان اینکه پروازهای اربعین به فرودگاه های نجف و بغداد  از روز ۲۸ شهریور آغاز تا دهم مهرماه ادامه خواهد داشت، گفت: طبق مجوز دولت عراق در مجموع امسال ۳۰ هزار نفر از هموطنان ایرانی می توانند به این کشور از طریق هوایی در ایام اربعین حسینی سفر کنند و هیچ مشکلی برای جابجایی زائران ایرانی در این مسیر بریا شرکت های داخلی وجود ندارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه در وضعیت کرونایی، شرط دولت عراق برای ورود به این کشور چیست، گفت: دولت عراق اعلام کرده در این سفر افراد باید جواب تست و آزمایش منفی PCR کرونا را با ۷۲ ساعت اعتبار، به همراه خود داشته باشند.

پروازها به افغانستان همچنان متوقف است
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص پروازهای هوایی بین ایران و افغانستان بیان کرد: پرواز هوایی بین ایران و افغانستان تا زمان برقراری امنیت در آسمان این کشور ، همچنان متوقف خواهد شد.

ذیبخش با بیان اینکه پرواز به افغانستان به علت ناامنی آسمان این کشور از طرف ما متوقف شد، افزود: در صورتی که امنیت در آسمان افغانستان برقرار شود پروازهای شرکت های ایرانی به این کشور از سر گرفته خواهد شد.

سفرهای انفرادی به ترکیه هیچ مشکلی ندارد ولی تور تعطیل است 
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص آخرین وضعیت پروازهای هوایی به ترکیه گفت: به علت شرایط کرونایی تمام تورهای هوایی به مقصد ترکیه تعطیل شده است، اما سفرهای انفرادی به ترکیه بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

خبرنگار بازار از سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص شرایط سفر به کشورهای اروپایی و قابل قبول نبودن واکسن سینوفارم برای این کشور و تبعیت ترکیه از این مقررات، افزود: ترکیه از این مقررات کشورهای اروپایی تبعیت نکرده و برای سفر به این کشور همراه داشتن تست منفی PCR و کارت تزریق دو دوز واکسن کرونا الزامی است.  

کد خبر: ۱۰۶٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha