۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
راهنمای خرید دستگاه بخور و دستگاه تصفیه هوای مناسب و ارزان

راهنمای خرید دستگاه بخور و دستگاه تصفیه هوای مناسب و ارزان

شناخت مزایای متعدد دستگاه‌های تصفیه کننده هوا و بخور و کسب اطلاعات بیشتر و بهتر در خصوص آن می‌تواند زمینه‌ خریدی رضایت بخش و بهتر را فراهم آورد.

به گزارش بازار، ایجاد رطوبت در هوا مزایای فراوانی در سلامت پوست و بدن افراد در هوای خشک و سرد می‌تواند داشته باشد. بنابراین به واسطه ‌ی خرید دستگاه بخور سرد و یا دستگاه بخور سرد و گرم می‌توان علائم بسیاری از بیماری‌ها را بهبود بخشیده و آلودگی‌های موجود در محیط را تا حد مطلوبی کاهش داد. در واقع اگر رطوبت مورد نیاز یک محیط بسته را به قدر نیاز تأمین کنیم، می‌توانیم سیستم تنفسی خود را تا حدود قابل توجهی پاک سازی کرده و خشکی پوست را با این رطوبت موجود در محیط برطرف نماییم. تأمین پیوسته‌ی رطوبت در منزل اگر چه توسط دستگاه‌های متفاوتی قابل انجام است اما بهترین شیوه برای رسیدن به یک رطوبت مناسب و مطلوب در منزل و اثر گذاری بهتر، خرید دستگاه بخور می‌باشد. اما در خرید دستگاه‌های بخور گرم و سرد و البته دستگاه‌های تصفیه کننده هوا، نکات و مسائل ارزشمندی مطرح می‌شود که شناخت این نکات و توجه به آن می‌تواند زمینه‌ی خریدی رضایت بخش را برای متقاضیان فراهم آورد.

دستگاه تصفیه هوا و دستگاه بخور

به دنبال مبتلا شدن به بیماری‌های متفاوتی نظیر سرماخوردگی، آنفولانزا، آسم و... افراد با علائمی نظیر خشکی بینی، گلو و پوست و... روبه رو می‌شوند که تأمین رطوبت در اتاق خواب و منزل از جمله راهکارهای تأثیرگذار در بهبود این علائم و آرامش خواب و انجام تنفسی راحت می‌باشد. بنابراین افراد با کوچک‌ترین کارها نظیر خرید یک دستگاه ارزان تصفیه هوا و یا دستگاه بخور از فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو می‌توانند دوران نقاهت خود را به گونه‌ای بهتر سپری کننده و با استفاده از این دستگاه آلودگی‌ها ناشی از وجود ویروس یا گرد و غبار را به حداقل برسانند. دستگاه‌های بخور در واقع به واسطه‌ی  مرطوب نمودن مسیرهای تنفسی به افراد در دفع خلط، عدم ایجاد خشکی در مسیر تنفسی کمک کرده و از کار افتادن مژه‌های سینوسی و در نتیجه بروز سردردهای سینوسی جلوگیری به عمل خواهد آورد. به همین خاطر نه تنها در زمان بیماری بلکه در کلیه‌ی فصول می‌توان در جهت عدم ابتلا به بیماری‌های مختلف از این دستگاه‌ها استفاده نمود و از مزایای متعدد آن در جهت حفظ سلامت خود بهره جست.

مزایای استفاده از دستگاه بخور

شناخت مزایای متعدد دستگاه‌های تصفیه کننده هوا و بخور و کسب اطلاعات بیشتر و بهتر در خصوص آن می‌تواند زمینه‌ خریدی رضایت بخش و بهتر را فراهم آورد از این رو هر چه در خصوص این دستگاه بیشتر تحقیق کنید و تسلط بیشتری بر روی مزایا و فوایدی که می‌تواند ایجاد کند، داشته باشید نتیجه‌ی بهتری را از خرید خود دریافت خواهید کرد.

جلوگیری از رشد قارچ‌ها و باکتری‌های متعدد؛ خوشبختانه بعضی از دستگاه‌های بخور و تصفیه کننده هوا، از قابلیت مقابله با قارچ‌ها برخوردار بوده و با از بین بردن آن‌ها به پاکسازی محیط و تمیز نمودن هوایی که در منزل تنفس می‌کنیم کمک خواهد کرد.

جلوگیری از نشتن گرد و غبار بر روی سطوح و وسایل؛ یکی از مزایای بسیار خوبی که حضور رطوبت کافی در هوا می‌تواند برای افراد به همراه داشته باشد جلوگیری از نشستن گرد و غبار بر روی سطوح متفاوت از جمله الیاف لباس‌ها می‌باشد که این موضوع برای افرادی که دچار آسم هستند و یا در مقابل گرد و غبار حساسیت زیادی نشان می‌دهند بسیار مفید خواهد بود چرا که با عدم وجود این ذرات معلق دیگر سیستم تنفسی فرد هنگام پوشیدن لباس‌ها و یا جابه جایی آن‌ها تحریک نخواهد شد.

بهبود خرو پف؛ شاید باور نکردنی به نظر برسد اما افزایش مستمر و آرام رطوبت هوا به وسیله‌ی دستگاه بخور می‌تواند منجر به کاهش خروپف افراد نیز شود. در واقع رطوبت هوا با ایجاد سهولت در حرکت هوا در سیر تنفسی می‌تواند بخشی از خروپف را که معمولاً به دلیل خشکی بینی و یا مسیر تنفسی در خواب به وجود آمده را برطرف نماید.

آبرسانی به پوست؛ استفاده از کرم‌های متعدد آبرسان و جلوگیری از خشکی پوست و پیر شدن آن از جمله دغدغه‌هایی است که توسط بسیاری از افراد دنبال می‌شود؛ به طوری که افراد هزینه‌های متعددی را برای خرید این کرم‌ها صرف می‌کنند. در حالی که با خرید یک دستگاه تصفیه‌ هوا که از عملکرد مناسبی برخوردار باشد و به قدر کافی رطوبت را فراهم آورد می‌تواند از خشکی پوست جلوگیری نموده و به آبرسانی بهتر صورت و لب‌ها کمک کرد.

دستگاه تصفیه هوا و دستگاه بخور-1

اهمیت خرید دستگاه تصفیه کننده هوا

دستگاه تصفیه هوا با قابلیت حذف آلودگی‌ هوا می‌تواند هوایی سالم و تمیز را برای محیط فراهم آورد. در واقع یک دستگاه تصفیه کننده هوا از فیلترهایی برخوردار می‌باشد که با مکش هوا و عبور آن از فیلتر منجر به حذف آلودگی‌های موجود در آن شده و این هوای تمیز را پس از پاک سازی به  اتاق وارد می‌نماید. اگر چه دستگاه‌های بخور در جهت حفظ سلامتی  می‌توانند مؤثر واقع شوند، اما این دستگاه‌ها توانایی حذف آلاینده‌های هوا و ذرات آلوده را از هوا نخواهند داشت به عبارتی دستگاه بخور تنها کاری که می‌تواند برای یک محیط انجام دهد ضدعفونی کردن و افزایش رطوبت محیط است. این در حالیست که مبتلایان به آسم و آلرژی به چیزی فراتر از یک دستگاه بخور احتیاج پیدا خواهند کرد و آن دستگاه تصفیه‌ی هوا می‌باشد.  

راهنمای خرید دستگاه‌های بخور و دستگاه تصفیه هوا

همان طور که در بخش‌های قبلی اشاره شد همواره در خرید دستگاه‌های بخور و تصفیه کننده هوا نکات بسیار مهم و ارزشمندی مطرح می‌شود که شناخت این نکات در هنگام انتخاب و خرید دستگاه‌های بخور و تصفیه کننده هوا از تجهیزات پزشکی می‌تواند منجر به افزایش رضایتمندی بعد از خرید شود. به همین دلیل توصیه می‌کینم که حتماً نکات زیر  را به خاطر بسپارید و در هنگام انتخاب این دستگاه‌ها مورد نظر خود آن را در نظر بگیرید.

توجه به انواع دستگاه بخور؛ دستگاه‌های بخور در مدل‌های متفاوت و با عملکردهای متفاوتی ساخته می‌شوند به طوری که در هنگام مشاهده‌ی این محصولات با دستگاه‌های بخور سرد و یا گرم رو به رو می‌شویم که شناخت هر یک و فوایدی که می‌توانند برای افراد به همراه داشته باشند در خریدی موفق تأثیرگذار خواهد بود.

به طور کلی دستگاه‌ بخور سرد برای فصول گرم سال یا تابستان پیشنهاد می‌شود. این بخورها با مصرف بهینه‌ی انرژی نسبت به بخورهای نوع گرم، به عنوان یک دستگاه بخور مقرون به صرفه می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین از آنجایی که این دستگاه‌ها به جای حرارات از سیستم و تکنولوژی تبخیری و یا اولتراسونیک استفاده می‌کنند، برای اتاق کودک و یا محیطی که کودک در آن حضور دارد بسیار مناسب می‌باشد. دستگاه‌های بخور سرد به مراقبت احتیاج دارند و می‌بایست هر چند وقت یک بار آب دستگاه تعویض شود تا قارچ‌ها و عواملی مشابه آن اجازه رشد پیدا نکنند.

اما دستگاه بخور گرم توسط جریان برق و المنتی که در ان تعبیه شده آب را به جوش می‌آورد. از آنجایی که دستگاه‌های بخور آب گرم نمی‌توانند محل تکثیر قارچ‌ها و باکتری‌ها باشند، استفاده از این بخور نسبت به نوع قبلی آن خصوصاً در منازلی که کودکی وجود ندارد بیشتر توصیه می‌شود. البته توجه شود که تأمین دمای مورد نیاز برای ایجاد حرارت در آب سبب شده تا این دستگاه نسبت به بخور سرد مصرف برق بالاتری داشته  باشد و برای فضاهای بسیار بزرگ چندان مناسب نباشد.

*بعضی از دستگاه‌ها نیز دو کار هستند و به عنوان بخور گرم و سرد به فروش می‌روند. این محصولات می‌توانند در صورت تمایل شما هر کدام از حالت‌های سرد یا گرم را به اجرا بگذارند.

در ادامه باید گفت خرید این نوع محصولات که مربوط به سلامت فرد هستند نیازمند توجه به نکاتی از قرار زیر است.

خرید از مراکز معتبر؛ امروزه مراکز و فروشگاه‌های متعددی به فروش تجهیزات متفاوت پزشکی و دستگاه‌ بخور و تصفیه کننده هوا اقدام می‌نمایند. بنابراین ممکن است خریداران با افراد سودجویی رو به رو شوند که سعی در فروش اجناس تقلبی دارند و در صورتی که توانایی تشخیص این اجناس را نداشته باشند متحمل ضرر مالی خواهند شد. به همین خاطر نیاز است برای عدم گرفتار آمدن در دام این افراد، مراکز معتبر و فروشگاه‌هایی که ارائه دهنده‌ی دستگاه بخور و تصفیه کننده‌ی هوای اصل هستند شناسایی شوند تا به گونه‌ای بهتر و با کیفیت‌تر به خرید بپردازند.

توجه به قیمت محصولات؛ از آنجایی که دستگاه بخور و تصفیه کننده هوا در طراحی‌های متفاوت و توسط برندهای مختلفی عرضه می‌شود مسلماً از قیمت‌های متفاوتی نیز برخوردار است به گونه‌ای که نمی‌توان قیمت دقیقاً مشخصی را برای آن عنوان کرد. از این رو توصیه می‌شود تا حتماً در خصوص این برندها و میزان کیفیت و خدماتی که ارائه می‌دهند تحقیق کنید تا بهترین گزینه و کیفیت را انتخاب نمایید. نکته‌ای که در این انتخاب اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند این است که به هیچ عنوان قیمت ارزان دستگاه‌های تصفیه کننده هوا را به کیفیت بالا ترجیح ندهید و همواره سعی کنید محصولاتی بسیار با کیفیت در اندازه‌ی بودجه‌ی خود انتخاب کنید تا خریدی موفق و رضایت بخش را رقم بزنید.

چک کردن تمامی مشخصات محصول؛ در هنگام خرید محصول حتماً به مشخصات فنی آن توجه کرده و آن‌ را با دیگر محصولات مقایسه نمایید تا بهترین محصول را انتخاب نمایید. دستگاه‌های بخور و یا تصفیه کننده هوا می‌توانند از قابلیت‌های متفاوتی چون تشخیص میزان رطوبت هوا و تنظیمات اتوماتیک و... بهره‌مند باشند بنابراین سعی کنید تمامی قابلیت‌هایی که از یک دستگاه بخور انتظار دارید را در نظر بگیرید و بر اساس آن به دنبال محصولی مناسب باشید.

دستگاه تصفیه هوا و بخور سرد-03

خرید اینترنتی دستگاه‌های بخور و تصفیه کننده هوا

خوشبختانه  امروزه با ورود مشاغل متفاوتی چون فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی به عرصه‌ی اینترنت، دیگر تشخیص کالاهای اصل و با کیفیت به امر راحت‌تری تبدیل شده‌است به گونه‌ای که افراد با استفاده از اینترنت و از منزل خود به راحتی می‌توانند به مقایسه‌ی کالاهای موجود در سایت‌ها مختلف بپردازند و سایتی را که محصولات تصفیه هوا و دستگاه بخور باکیفیت و با خدمات بهتری ارائه می‌دهد را جهت خرید محصول مد نظر خود انتخاب نمایند.

برای خرید محصولات و لوازم پزشکی اعم از انواع دستگاه بخور و یا تصفیه کننده می‌توانید به سایت توانی نو، ارائه دهنده‌ی محصولات بهداشتی و  درمانی وتوانبخشی مراجعه نمایید. این سایت علاوه بر فراهم نمودن امکان خریدی راحت و ارائه‌ی معتبرترین برندها و با کیفیت‌ترین محصولات و کالاهای پزشکی، اطلاعات جامعی را در خصوص انواع بیماری‌ها و محصولات خود ارائه می‌دهد. جهت ارتباط با این سایت و خرید محصولات آن می‌توانید از آدرس https://tavanino.com/ استفاده نمایید.

کد خبر: ۱۰۶٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha