۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
فعالیت ۶۰ واحد لاستیک فروشی در خرم‌آباد؛ قیمت لاستیک‌های داخلی افزایش نمی‌یابد
رئیس اتحادیه لاستیک فروشان لرستان:

فعالیت ۶۰ واحد لاستیک فروشی در خرم‌آباد؛ قیمت لاستیک‌های داخلی افزایش نمی‌یابد

لرستان- دولتشاه، رئیس اتحادیه لاستیک فروشان لرستان با اشاره به انباشت لاستیک در انبارها، گفت: امسال در بحث کالاهای داخلی افزایش قیمت نداشته‌ایم و این روند تا پایان سال هم ادامه دارد.

اسفندیار دولتشاه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در یک ماه گذشته قرار بود شاهد افزایش ۱۵ درصدی قیمت لاستیک باشیم ولی سازمان حمایت از مصرف کننده آن را تایید نکرد در نتیجه هیچ گونه افزایش قیمتی در این پنج ماهه نخست سال برای لاستیک‌های داخلی نداشتیم.

وی با بیان اینکه لاستیک‌های خارجی که با ارز نیمایی وارد شده‌اند نوسان قیمت داشته‌اند، افزود: لاستیک‌های سواری موجود در بازار، صددرصد تولید داخل بوده ولی لاستیک های سنگین فقط ۳۰ الی ۴۰ درصد آنها داخلی و مابقی، وارداتی است.

رئیس اتحادیه لاستیک فروشان لرستان با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۰ واحد فعال لاستیک فروشی در خرم آباد داریم، عنوان کرد: در بحث لاستیک داخلی که میزان تولید آن بسیار زیاد است انباشت لاستیک داریم بنابراین هیچ عاملی باعث افزایش قیمت در لاستیک نمی‌شود.  

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکثر نمایندگان در انبارهای خود لاستیک‌های سواری بسیار زیادی دارند و اگر مثلاً نرخ هر جفت لاستیک مصوب، یک میلیون تومان باشد همان را در بازار آزاد می‌توان ۹۰۰ هزار تومان خرید و همین موضوع سبب شده تا بسیاری از نمایندگان فروش متضرر شوند.

دولتشاه تصریح کرد: لاستیک‌فروشی یکی از مشاغل گروه یک محسوب می‌شود در نتیجه در ایام کرونا تعطیل نبوده‌اند ولی متاسفانه دولت هیچ حمایتی نه‌تنها از لاستیک فروشها بلکه از هیچ یک از اصناف دیگر نداشته است، حتی قرار بود برای حمایت از کسی و کارها قانون چک را تغییر دهند که آن هم انجام نشد.

وی با بیان اینکه احتمالا طی ماه‌های آینده قیمت لاستیک‌های خارجی افزایش قیمت ۱۵ درصدی داشته باشد، گفت: بالا بودن قیمت‌ این لاستیک‌ها سبب کاهش تقاضا می‌شود به همین دلیل کالاها در انبارها انباشت می‌شوند و چون تاریخ مصرف بخصوصی دارند هرچه بیشتر بمانند تاریخ مصرف آنها پایان می‌یابد که باعث متضرر شدن کاسب می‌شود.

کد خبر: ۱۰۶٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha