۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
فعالیت اتوبوس‌های مسافربری بین شهری با ۸۵ درصد ظرفیت خالی
مدیرکل راهداری آذربایجان‌شرقی خبر داد

فعالیت اتوبوس‌های مسافربری بین شهری با ۸۵ درصد ظرفیت خالی

تبریز- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر و با شیوع بیماری کوید ۱۹، خودروهای مسافربری سنگین درخواست‌هایی کمتر از ۱۵ درصد ظرفیت خود دارند.

به گزارش خبرگزاری بازار، اروجعلی علیزاده درباره خدمات ترمینالی درسطح استان اظهار داشت: در حال حاضر اتوبوس‌های مسافربری بین شهری در سطح استان با بیش از ۸۵ درصد ظرفیت خالی در مسیرها و مقاصد خود در تردد هستند.

وی درباره مستندات این وضعیت عنوان کرد: در یک فروردین ۱۶ سفر با ۸۱ مسافر، دوم فروردین ۴۲ سفر با ۱۹۳ مسافر و سوم فروردین ۲۸ سفر با ۱۳۷ مسافر از تبریز، توسط ناوگان حمل و نقل بین شهری به خارج از استان صورت گرفته است.

علیزاده با ارائه آماری دیگری در این باره تاکید کرد: در روزهای یک تا سه فروردین به ترتیب ۸۸ سفر با ۷۶۶ مسافر، ۳۰۵ سفر با یک هزار و ۸۸۸ مسافر و ۲۴۳ سفر با یک هزار و ۳۴۵ مسافر، در کل استان اتفاق افتاده است.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی، به آمارهای ترددهای داخل استانی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای اشاره و اضافه کرد: در روزهای یاد شده، ۶۳ سفر با ۵۹۷ مسافر، ۲۳۲ سفر با یک هزار و ۵۸۱ نفر و ۱۸۹ سفر با یک هزار و ۱۲۱ مسافر در داخل استان انجام شده است.

وی با استناد به آمار موجود عنوان داشت: همانطور که از تجزیه و تحلیل این آمار مشخص می‌شود ناوگان جاده‌ای و بین شهر با کمترین ظرفیت در حال تردد هستند.  

علیزاده یادآور شد: قبل از افزایش قیمت بنزین این بخش خدماتی با درخواستی معادل ۱۲ درصد مواجه بود که در ماه‌های اخیر و با افزایش قیمت این فرآورده سوختی شاهد رونق حدودی در استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، جاده‌ای به بیش از ۲۱ درصد ظرفیت بودیم که متاسفانه با شیوع بیماری کرونا این رقم دوبار سیر نزولی به خود گرفته است.

کد خبر: ۱۰٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha