۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
منطقه آزاد مهران سال آینده به بهره برداری رسمی می رسد
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور:

منطقه آزاد مهران سال آینده به بهره برداری رسمی می رسد

ایلام- دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: با برنامه ریزی های انجام شده منطقه آزاد مهران سال آینده به بهره برداری رسمی می رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، حمیدرضا مومنی ظهر دوشنبه در نشست هماهنگی افتتاح مناطق آزاد مهران در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: برای تصویب طرح جامع مهران تا پایان امسال باید کاربری زمین‌ها تعیین تکلیف شوند و مشخص شود هر کاربری چه مزایایی برای منطقه دارد.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از تصویب طرح جامع منطقه آزاد مهران خبر داد و گفت: این منطقه سال ۱۴۰۱ بمنظور رونق و توسعه اقتصادی استان و کشور به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: علاوه بر تعیین مشاور برای هر سرمایه گذار باید منابع مالی شفاف، مدت زمان اجرای پروژه مشخص و اهلیت سرمایه گذار نیز محرز شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور تاکید کرد: رمز موفقیت هر منطقه آزاد این است براساس هر ماموریت، مشخص شود که برای آن ماموریت چه زیرساخت‌هایی نیاز است و در اسرع وقت آن زیرساخت‌ها ایجاد شود.

مومنی، عدم داشتن الگو و فقدان برنامه ریزی هدفمند و مسنجم در هر منطقه آزاد را موجب هدررفت سرمایه و اتلاف زمان ذکر کرد و یادآور شد: برای ایجاد مناطق آزاد باید اراضی آن منطقه در اسرع وقت تعیین تکلیف و تمامی امور با نظارت و اجرای صحیح قوانین مناطق آزاد توسط بخش خصوصی انجام شود.

کد خبر: ۱۰۶٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha