۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
خسارت یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی برق‌های غیرمجاز در همدان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اعلام کرد:

خسارت یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی برق‌های غیرمجاز در همدان

همدان - جمشیدی؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از خسارت یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی برق‌های غیرمجاز در همدان خبر داد.

شیرزاد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار بازار از جمع‌آوری ۷۱ مرکز رمز ارز غیرمجاز طی امسال در همدان خبر داد و گفت: در این راستا ۴۲۴ ماینر کشف شد که قریب به ۹۰۰ کیلوات مصرف برق داشتند.

جمشیدی میزان برق اختصاص یافته به این رمز ارزها را قریب به چهار مگاوات اعلام کرد و افزود: افراد خاطی به مراکز انتظامی و مراجع قضائی معرفی و خساراتی نیز از متخلفین اخذ شد.

وی با تصریح بر اینکه رمزارزها در استان همدان قریب به ۶ مگاوات انرژی مصرف می‌کردند، میزان خسارت آن ها را برابر ۵.۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر، در استان همدان مرکز مجاز رمز ارز وجود ندارد و همین اقدامات غیرمجاز بخشی از مشکلات خاموشی برق را ایجاد کردند که امیدواریم مردم ما را در شناسایی آن ها کمک و با ارائه گزارش پاداش دریافت کنند.

جمشیدی همچنین با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۸۸۳ فقره برق غیرمجاز را شناسایی و جمع‌آوری کردیم و قریب به ۱۶ میلیون کیلو وات ساعت انرژی آن ها بود که برگردانده شد، اظهار کرد: در مجموع بالغ بر یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خسارت برق‌های غیرمجاز بود که یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان وصول و قریب به ۸۵۵ میلیون تومان نیز خسارت گرفته شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در ادامه صحبت های خود با تصریح بر اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری بالغ بر یک‌هزار و ۴۲۹ انشعاب غیرمجاز جمع‌آوری شد، عنوان کرد: با جمع آوری این رمزارزهای غیر مجاز باغ بر پنج میلیون و ۸۹۳ کیلوات ساعت انرژی برگردانده شد اما در مجموع، تاکنون بالغ بر ۸۲۸ میلیون تومان هزینه‌ از سوی این رمزارزها تحمیل شده است.

وی به وضعیت مطالبات در این راستا نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته وصول مطالبات ۱۰۳ درصد بود که ۱۰۰ درصد مطالبات و سه درصد معوقات اخذ شد.

جمشیدی با بیان اینکه در سال ۹۹ میزان بدهی ما برابر ۹۸ میلیارد تومان بود، عنوان کرد:در تعرفه خانگی ۱۰۳ درصد، صنعتی ۱۰۵ درصد، کشاورزی ۹۶ و سایر ۱۰۵ درصد وصول مطالبات داشتیم که در سال جاری ۸۵ درصد مطالبات وصول و هم اکنون مانده بدهی به ۱۱۶ میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر: ۱۰۶٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha