۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
اصلاح ساختار بودجه با همراهی مجلس انجام می شود| تداوم دعوت مجلس از میر کاظمی برای حل مشکلات و نواقص
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار؛

اصلاح ساختار بودجه با همراهی مجلس انجام می شود| تداوم دعوت مجلس از میر کاظمی برای حل مشکلات و نواقص

مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه مجلس گفت: برای اصلاح ساختار بودجه، رفع نواقص و بودجه ریزی اصولی این کمیسیون از رئیس سازمان بودجه و معاونین وی دعوت خواهد کرد تا اقدامات لازم در این راستا انجام شود.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: کسری بودجه که هر ساله ناشی از عدم مدیریت درست در دخل و خرج منابع، همچنین نحوه بودجه ریزی غیر اصولی و سنتی ناشی می شود دولت سیزدهم را بر آن داشته است تا در این زمینه اقدامات  لازم کارشناسی انجام شود.
تغییر شیوه بودجه ریزی به شکلی اصولی و بر مبنای عملکرد، آگاهی و اطمینان کامل از چگونگی درآمدها و صرف هزینه ها در سند یک ساله دخل و خرج کشور، بهره گیری از دانش و تخصص کارشناسان چه در مجلس و چه در مراکز علمی و پژوهشی برای تدوین بودجه ای اصولی در کنار حل مشکل کسری بودجه سال جاری هم اکنون دغدغه های سازمان برنامه بودجه در دولت جدید است که سید مسعود میرکاظمی رئیس این سازمان برای رفع مشکلات و تحول ساختاری آن آستین بالا زده است.
وی پس از قبول مسئولیت سکانداری سازمان برنامه و بودجه از همان ابتدا از موثر نبودن برنامه‌های گذشته در زمینه هزینه و منابع در بودجه سالانه انتقاد کرد و معتقد است؛ باید با برنامه و طرح‌های خلاق به سمتی حرکت شود تا به سرعت مشکلات حل شود.

جلسه دیروی اعضای کمیسیون با رئیس سازمان برنامه و بودجه جلسه خوبی برای پیشبرد اهداف در زمینه بودجه سالانه بود،  میرکاظمی دیدگاههای خود را در این راستا اعلام کرد تا هماهنگی های اولیه برای آنچه که در اصلاح ساختاری بودجه نیاز است ایجاد شود

گفتگوی رو در روی اعضای کمیسیون برنامه و برنامه مجلس با میرکاظمی برای حل مشکلات بودجه 
در چنین شرایطی میرکاظمی دیروز به کمیسیون برنامه و بودجه رفت تا با نمایندگان مجلس با ارایه گزارشی از چگونگی تغییرات بودجه سال جاری صحبت کند.  
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «خبرگزاری بازار» درباره حضور دیروز میرکاظمی در این کمیسیون گفت: البته آمدن وی به مجلس بیشتر به نوعی معارفه او و آشنایی با اعضای کمیسیون با برنامه های رئیس سازمان برنامه و بودجه بود. ایشان سخنان و نکته نظراتی درباره نحوه بودجه ریزی و چگونگی راهکار برای رفع مشکلات آن ارایه کردند و نمایندگان ملت نیز در این کمیسیون اظهار نظرهای خود را بیان کردند.
وی با بیان اینکه جلسه دیروی اعضای کمیسیون با رئیس سازمان برنامه و بودجه جلسه خوبی برای پیشبرد اهداف در زمینه بودجه سالانه بود گفت: میرکاظمی دیدگاه های خود را در این راستا اعلام کرد تا هماهنگی های اولیه برای آنچه که در اصلاح ساختاری بودجه نیاز است ایجاد شود.
مفتح در ادامه افزود: هر چند این اولین جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بود اما نظرات کلی راجع به اقدامات سازمان و چگونگی فعالیت ها در کنار مجلسیان ارایه شد تا هر اقدامی با برنامه ریزی و خرد جمعی پیش برود.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه افزود: نتیجه بخش بودن جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس (کمیسیون برنامه و بودجه) با میرکاظمی برای انجام امور و هم فکری در باره بودجه سالانه پیش زمینه دعوت وی در هفته ها و ماه های آینده برای حل وفصل بودجه را ایجاد کرد و قطعا باز هم رئیس سازمان برنامه و بودجه را به مجلس دعوت خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۰۶٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha