۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
اجرای حدود ۸ هزار متر عملیات حفاری در فاز ۱۱ پارس جنوبی
مدیرعامل گروه پتروپارس خبر داد

اجرای حدود ۸ هزار متر عملیات حفاری در فاز ۱۱ پارس جنوبی

مدیرعامل گروه پتروپارس از اجرای حدود ۸ هزار متر عملیات حفاری در فاز ۱۱ پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از  شانا، حمیدرضا مسعودی در جریان بازدید آخر هفته (پنجشنبه، ۱۱ شهریورماه) از روند عملیات حفاری فاز ۱۱ پارس جنوبی یادآوری کرد: مرحله نخست حفاری این فاز شامل حفاری چهار چاه تولیدی با وجود محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا در حال انجام است.

وی مقدار پیش‌بینی‌شده حفاری چهار حلقه چاه تولیدی را ۱۵ هزار متر اعلام کرد و گفت: از این مقدار تاکنون حدود ۸۰۰۰ متر حفاری انجام شده است.

مدیرعامل گروه پتروپارس بر ضرورت اقدام‌های همه‌جانبه برای آغاز تولید زودهنگام از آخرین فاز میدان مشترک پارس جنوبی تأکید کرد و افزود: پیمانکاران خط لوله و سکوی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی انتخاب شده‌اند و اجرای کار پس از تأیید شرکت ملی نفت ایران به آنها ابلاغ و عملیات مهندسی سکو و خط لوله برای نصب در موقعیت ۱۱B آغاز می‌شود.

مسعودی تصریح کرد: سهم شرکت‌های ایرانی در بخش‌های مختلف طرح توسعه فاز ۱۱ اعم از تأمین تجهیزات فراتر از تعهد گروه پتروپارس در قرارداد توسعه فاز ۱۱ بوده و این شرکت همواره حمایت از کالای ایرانی و توان فنی و مهندسی کشور را سرلوحه کارها قرار داده است.

شرح کار بخش نخست فاز یک توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی شامل ساخت و نصب جکت و عرشه، حفاری ۱۲ حلقه چاه و لوله‌کشی یک خط لوله دریایی ۳۲ اینچ از سکو تا خشکی است.

طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به‌عنوان آخرین فاز میدان مشترک اردیبهشت‌ماه ۹۹ با آغاز عملیات بارگیری جکت سرچاهی سکوی ۱۱B آغاز و در نخستین روز خردادماه فرمان عملیات نصب جکت نخستین سکوی آن صادر شد.

هدف از اجرای این پروژه، در مرحله نخست و با حفر پنج حلقه چاه، افزایش تولید روزانه ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز ترش غنی و در گام بعد با حفر هفت حلقه چاه دیگر، افزایش تولید تا یک میلیون فوت‌مکعب گاز ترش غنی است.

کد خبر: ۱۰۶٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha