۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
کاهش ۷۰ درصدی مصرف نوشت افزار در بازار
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم تحریر عنوان کرد

کاهش ۷۰ درصدی مصرف نوشت افزار در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم تحریر و نوشت افزار تهران از کاهش ۷۰ درصدی مصرف نوشت افزار و فعالیت ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت فعالان این صنف خبر داد.

به گزارش بازار، موسی فرزانیان افزود: بازار لوازم تحریر و نوشت افزار در دو سال اخیر به دلیل کرونا و بسته شدن فیزیکی مدارس حال و روز خوبی ندارد و در رکود است.

وی اضافه کردک: صنف لوازم تحریر و نوشت افزار به طور قابل توجهی درگیر کرونا بوده است به طوریکه همکاران ما فقط با ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت خود به فعالیت می‌پردازند و اگر امسال مدارس به طور فیزیکی باز نشود ضربه سنگینی به صنف لوازم تحریر و نوشت افزار وارد می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم تحریر و نوشت افزار تهران تاکید کرد: فعالیت مدارس به صورت مجازی در دوسال اخیر در بازار لوازم تحریر تاثیر به سزایی داشته است به طوریکه استفاده از لوازم تحریر را بین ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش داده است چراکه دانش آموزان در منزل لوازم التحریر زیادی نیاز ندارند و اکثر آموزش‌ها مجازی است.

فرزانیان گفت: با کاهش خرید لوازم تحریر در کنار فشار به فروشندگان، تولید کارخانه‌ها نیز به طور قابل توجهی کاهش یافته و برخی از کارخانجات تولید لوازم تحریر از سه شیفت کار به یک شیفت کار رسیده اند و مجبور به تعدیل نیرو شدند و فشارزیادی به صنف لوازم تحریر و نوشت افزار وارد شده است فعلا منتظر هستند ببینند مدارس بازگشایی میشود یا خیر.

وی در توضیح تغییر قیمت لوازم تحریر در سال تحصیلی جدید افزود: قیمت لوازم تحریر امسال افزایش چندانی نداشته و برخی از اقلام طبق عرف با رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی روبه رو بوده و برخی از اقلام، چون گردش کار چندانی نداشته شامل افزایش قیمت هم نشده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم تحریر و نوشت افزار تهران درخصوص سهم واردات در تامین نیاز لوازم تحریر و نوشت افزار گفت: لوازم تحریر اولیه از جمله پاک کن، مداد، خودکار، ماژیک، تراش و ... ممنوع الورود است و از ابتدای امسال تقریبا هیچ لوازم التحریری وارد نشده و اقلام موجود در بازار مربوط به سال‌های گذشته است.

فرزانیان افزود: تامین مداد و خودکار، پاک کن، تراش و ... در دوسال اخیر به طور کامل از طریق تولید داخل بوده و باتوجه به کاهش تقاضا نیازی به واردات هم نبوده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ماژیک وایت برد در داخل کشور تولید می‌شود، اما ماژیک‌های نقاشی در داخل کشور تولید نمی‌شود و ورود آن نیز به کشور ممنوع است و ماژیک‌های نقاشی موجود در بازار مربوط به اقلام وارداتی سال‌های اخیر است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم تحریر و نوشت افزار تهران گفت: امسال بحث بازگشایی مدارس مربوط به ماه آبان است و اگر قرار به بازگشایی باشد باید تا آبان ماه صبر کرد تا تکلیف روشن شود که مدارس امسال مجازی فعال میشوند یا خیر.

فرزانیان تصریح کرد: البته بازگشایی دانشگاه‌ها میتواند تا حدودی بر صنف لوازم تحریر تاثیر گذار شو، اما برای رونق بازار لوازم التحری نیاز به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها باهم است.

وی در توضیح قیمت دفتر در بازار گفت: قیمت دفتر وابسته به قیمت کاغذ است و باتوجه به اینکه قیمت کاغذ در یک بازه زمانی کاهش و در یک بازه افزایش پیدا کرده بود قیمت انواع دفتر نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است و در برخی اقلام رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی داشته است.

کد خبر: ۱۰۶٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha