۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
نخستین کمپرسور صددرصد ایرانی به زودی روانه بازار می شود| مشکلات ارزی کشور چالشی برای خرید مواد اولیه
مدیر کارخانه تولید ماشین آلات صنعتی با بازار مطرح کرد

نخستین کمپرسور صددرصد ایرانی به زودی روانه بازار می شود| مشکلات ارزی کشور چالشی برای خرید مواد اولیه

کرج- مدیر کارخانه «پیشگامان صنایع آسیا» با اشاره به مشکلات ارزی کشور، گفت: خرید مواد اولیه مورد نیاز از خارج کشور به کندی انجام می شود و مراحل از ثبت سفارش تا تخصیص ارز برای خرید بسیار زمان بر است.

بازار؛ گروه استان ها: شرکت «پیشگامان صنایع آسیا» تحت عنوان خدمات فنی و بازرگانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد. موسسین این شرکت از مدیران باسابقه صنایع فولاد کشور و با تجارت بین المللی حاصل از همکاری در طرح های فولادی می باشند.

زمینه‌های اصلی فعالیت شرکت، ارائه خدمات فنی و مهندسی، تولید و تأمین کالا، ماشین‌آلات و قطعات یدکی مورد نیاز شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی از قبیل نفت، گاز، پتروشیمی، معادن و صنایع است.

«علیرضا نظری» مدیر این کارخانه در گفتگو با بازار گفت: هدف از تشکیل این شرکت رفع موانع موجود در صنایع فولادی کشور و همچنین صنایع پایین دستی آن می باشد. باتوجه به نیاز کشور و به منظور صرفه جویی ارزی و همچنین رفع وابستگی از کشور های اروپایی این شرکت با تآسیس کارخانه در شهرک صنعتی غیر دولتی هشتگرد اقدام به تولید قطعات مورد نیاز صنعت فولاد و با تمرکز بر کمپرسورهای فرایند (process compressor) واحد های احیاء مستقیم نمود.

نظری افزود: کلیه خدمات مورد نیاز ساخت از «انجام طراحی و مهندسی شامل طراحی مفهومی، طراحی دیتیل و همچنین مراحل طراحی و تهیه مدارک مربوط به ساخت تا تولید نهایی» توسط متخصصین داخلی در این شرکت انجام می شود. این شرکت در حال حاضر کلیه قطعات یدکی مورد نیاز کمپرسورهای فوق الذکر با بهترین کیفیت و قابل رقابت با محصولات خارجی را تولید و گارانتی کرده و هم اکنون قریب به اتفاق شرکت های فولادی کشور از محصولات این شرکت استفاده می کنند.

نخستین کمپرسور صددرصد ایرانی به زودی روانه بازار می شود| مشکلات ارزی کشور چالشی برای خرید مواد اولیه

تا ۱۸ ماه آینده نخستین کمپرسور صددرصد ایرانی را روانه بازار می کنیم
وی در تشریح محصولات این شرکت گفت: ساخت کلیه قطعات یدکی مربوط به کمپرسورهای «شرکت کوبه کشور ژاپن» و «کمپرسورهای شرکت ارزنر المان» و دیگر قطعات مورد نیاز «صنایع فولاد کشور» به درخواست مشتری توسط این شرکت صورت می پذیرد و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و با توسعه سازمانی پیش رو امید داریم تا طی ۱۸ ماه آینده نخستین کمپرسور فرایند را به شکل صد در صد ایرانی روانه بازار کنیم.

نظری در خصوص مواد اولیه و مورد نیاز این کارخانه گفت: نیاز چدن های خاکستری، داکتیل و همچنین فولادهای آلیاژی (alloy steel) از عمده مواد مورد نیاز ساخت در این مجموعه است که در حال حاضر قریب به ۹۰% وزنی این مواد اولیه در کشور تولید می شود. برخی قطعات خاص نظیر یاتاقان ها و یا فولادهای ویژه از خارج کشور تامین می گردد که تعداد آنها محدود به سه آیتم می باشد.

مدیر کارخانه «پیشگامان صنایع آسیا» با اشاره به مشکلات ارزی کشور، گفت: خرید آیتم های مورد نیاز از خارج کشور به کندی انجام می شود. مراحل از ثبت سفارش تا تخصیص ارز برای خرید بسیار زمان بر است.

در تابستان امسال قطع برق مکرر توان برنامه ریزی در انجام کارها و تحویل به موقع تعهدات را به چالش جدی برای شرکت تبدیل کرد

نظری افزود: در تابستان امسال قطع برق مکرر توان برنامه ریزی در انجام کارها و تحویل به موقع تعهدات را به چالش جدی برای شرکت تبدیل کرده است. عدم تولید ماشین آلات خط تولید با ظرفیت مورد نیاز این شرکت در داخل و مشکلات واردات این دستگاهها از دیگر مشکلات می باشد.

بهره های بانکی و تضامین مورد نیاز طرح های توسعه ای شرکت را با تاخیر مواجه کرده است
وی اظهار کرد: کمبود منابع مالی و همچنین مشکلات استفاده از منابع بانکی داخلی شامل «بهره های بانکی و تضامین مورد نیاز و همچنین نوسانات قیمت ارز» باعث گردیده تا طرح های توسعه ای این شرکت با تاخیر انجام پذیرد.

نظری با تاکید بر اینکه طرح های توسعه ایی به شکل همزمان باعث ایجاد اشتغال، رفع وابستگی و همچنین صرفه جویی ارزی می شود، گفت: متاسفانه با توجه به مشکل تامین منابع مالی و همچنین عدم امکان استفاده از خطوط اعتباری و یا منابع خارجی کلیه مزایای ذکر شده تبدیل به چالش جدی برای تولید کنندگان در کشور شده است.

نخستین کمپرسور صددرصد ایرانی به زودی روانه بازار می شود| مشکلات ارزی کشور چالشی برای خرید مواد اولیه

نظری در خصوص رقابت بازار این شرکت گفت: تخصصی بودن خدمات ارائه شده توسط این شرکت و اعتماد مشتریان که در نتیجه کیفیت محصولات تولید شده به دست آمده باعث شده تا بازار کار این شرکت تا حدی قابل قبول باشد. در واقع «میزان سود حاصل در برابر سرمایه گذاری انجام شده» توسط موسسین به شدت نا چیز بود و «تعهد به نیروی کار و علاقمندی به رفع وابستگی» از عمده دلایل حضور در این بازار می باشد.

باتوجه به طرح ها ی توسعه ای این شرکت و در صورت محقق شدن آن شاهد صرفه جویی ارزی بالغ بر «چهار میلیون یورو در سال» خواهیم بود

وی در پاسخ به میزان ارزآوری این شرکت گفت: باتوجه به طرح ها ی توسعه ای این شرکت و در صورت محقق شدن آن شاهد صرفه جویی ارزی سالانه بالغ بر «چهار میلیون یورو در سال» خواهیم بود و همچنین با توجه به وجود تجهیزات مشابه در کشورهای همسایه و در صورت رفع موانع تحریم و ارتباط سازنده با کشورهای اروپایی از جمله آلمان این عدد با توجه به امکان صادرات امکان ارزی آوری به میزان مشابهی با صرفه جویی ارزی به وجود خواهد آورد.

مدیر کارخانه «پیشگامان صنایع آسیا» در خصوص ظرفیت تولید این شرکت اظهار کرد: در حال حاضر این شرکت نزدیک به ۶۰ درصد از توان تولیدی خود را به کار گرفته که در صورت رفع موانعی که ذکر شد امکان افزایش آن در کوتاه مدت وجود دارد.

کد خبر: ۱۰۶٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha