۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
 ۱۰۰ نوع ترکیب دارویی برای بهبود بیماری کرونا پیشنهاد شده است
رئیس انستیتو پاستور ایران:

۱۰۰ نوع ترکیب دارویی برای بهبود بیماری کرونا پیشنهاد شده است

زنجان-رئیس انستیتو پاستور ایران،گفت: ۱۰۰ نوع ترکیب دارویی برای بهبود بیماری کرونا پیشنهاد شده اما تاثیر دقیق و مکانیسم مشخصی از تک‌داروها نشان داده نشده و در حال حاضر معتبرترین دارو از طرف چین اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار بازار،  علیرضا بیگلری صبح دوشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: رسانه‌ها به عنوان تاثیرگذارترین قشر در این دوران بسیار حساس هستند. 

وی اظهار کرد:بی‌شک رسانه یکی از همکاران نزدیک و تنگاتنگ حوزه سلامت  هستند که این روزها رسالت‌شان بسیار سخت‌تر از روزهای دیگر است.

رئیس انستیتو پاستور ایران، گفت: انستیتو پاستور در برهه‌های مختلف از جمله وبا، آبله، طاعون و امروز کرونا در خط مقدم بوده و توانسته است این بیماری‌ها را کنترل کند.

بیگلری ابراز کرد: در مورد مقابله با ویروس کرونا نیز انستیتو پاستور ایران از زمانی که اولین مورد مثبت این بیماری را شناسایی کرد، اقدام به طراحی کیت‌های تشخیص کرد و امروز قادر هستیم در طول روز ۲۰۰۰ مورد آزمایش را در این زمینه انجام دهیم. 

وی افزود در حال حاضر ۵۶ آزمایشگاه در اقصی‌نقاط کشور راه‌اندازی شده و افرادی هم که در این آزمایشگاه‌ها فعالیت می‌کنند، آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند وهمچنین  امروز قادر هستیم ۱۰ هزار آزمایش را در یک روز با توجه به زیرساخت‌هایی که وجود دارد، انجام دهیم.

رئیس انستیتو پاستور ایران ، تصریح کرد: کیت‌هایی که تا به امروز به دست‌مان رسیده، به صورت اهدایی بوده و امروز با توجه به افزایش ظرفیت آزمایشگاهی در کشور، نیاز مبرم به کیت‌های تشخیص بیشتری داریم.

بیگلری افزود: انستیتو پاستور ایران بعد از فرانسه، دومین انستیتو قدیمی در دنیا است و یکی از مهم‌ترین وظایفی که این انستیتو بر عهده دارد، بحث تحقیق در خصوص پیشگیری از بیماری‌ها و تولید واکسن است.

وی یاد آورشد: ویروس کرونا به عنوان یکی از ناشناخته‌ترین ویروس‌ها است و همین مسئله باعث شده است تا کشورهایی چون آمریکا و چین برای تولید واکسن این بیماری دست به کار شوند.

رئیس انستیتو پاستور ایران، با بیان اینکه ۱۰۰ نوع ترکیب دارویی برای بهبود بیماری کرونا پیشنهاد شده اما تاثیر دقیق و مکانیسم مشخصی از تک‌داروها نشان داده نشده است ، افزود: در حال حاضر معتبرترین دارو از طرف چین اعلام شده و این دارو از هفته‌های آتی وارد آزمایش بالینی می‌شود و  تا به امروز داروی کاملاً موثری برای بیماری کرونا وجود نداشته و به همین خاطر باید با قطع زنجیره انتقال، از شیوع این ویروس جلوگیری کنیم.

بیگلری گفت: مردم باید تعطیلات دو هفته‌ای نوروز را به عنوان فرصتی برای مهار بیماری کرونا تلقی کرده و با در خانه ماندن، زنجیره شیوع این بیماری را قطع کنند وا گر این تجمعات ادامه داشته باشد، شاهد همراهی این ویروس در سطح گسترده تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال خواهیم بود.

کد خبر: ۱۰٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha