۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
جراحی ارزی و یارانه ای با تشکیل کمیته جدید دولت و مجلس| یارانه های پنهان زیر ذره بین مجلس
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه به بازار خبر داد

جراحی ارزی و یارانه ای با تشکیل کمیته جدید دولت و مجلس| یارانه های پنهان زیر ذره بین مجلس

محمدرضا میر تاج الدینی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از تشکیل کمیته ای متشکل از مجلس و دولت  جهت اصلاح نظام یارانه ای و حذف بسترهای رانت اقتصادی در مجلس خبر داد.

حجت السلام محمدرضا میر تاج الدینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار گفت: ما یک پیشنهادی در کمیسیون برنامه و بودجه داریم که این هفته در کمیسیون نهایی می شود.

وی تاکید کرد: در قالب این پیشنهاد قرار است یک کمیته متشکل از مجلس و دولت  جهت اصلاح نظام یارانه ای و حذف بسترهای رانت اقتصادی تشکیل شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متولی این کمیته، کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خواهد بود، تاکید کرد: از این رو از وزراتخانه های اقتصادی ،سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی نمایندگان ثابتی در این کمیته خواهند داشت. همچنین کمیسیون های اقتصادی مجلس دو نماینده در این کمیته خواهند داشت.

وی تاکید کرد: همچنین در جلسات این کمیته، از بخش خصوصی، بخش تعاون.خانه صنعت برای بیان دغدغه های خود دعوت خواهیم کرد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان داشت: در جلسات این کمیته همه موضوعات منتهی به یارانه ها و حذف بسترهای اقتصادی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

میرتاج الدینی با اشاره به موضوع رفع یارانه های پنهان مورد تاکید مقام معظم رهبری، بیان داشت: همچنین در این کمیته درباره موضوع یارانه های پنهان و ارز ۴۲۰۰ تومانی که برخی بسترهای فساد را در جامعه شکل داده، تصمیم گیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: بنده معتقدم ارز ۴۲۰۰ تومانی به اندازه ده سال در قوه قضائیه پرونده ایجاد کرده است و جلوی این موضوعات باید گرفته شود.

این نماینده مجلس با اشاره به بررسی موانع تولید در کمیته مذکور بیان داشت: در کمیته همچنین درباره قانون هدفمندی یارانه ها تصمیاتی گرفته خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۶٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha