۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
 میرکاظمی برای تغییرات بودجه ای امروز به مجلس می رود| دولت باید متمم بودجه ارایه کند!
عضو کمیسیون برنامه و بودجه به بازار خبرداد؛

میرکاظمی برای تغییرات بودجه ای امروز به مجلس می رود| دولت باید متمم بودجه ارایه کند!

کوچکی نژاد؛ عضو کمیسیون برنامه  بودجه مجلس گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه با دعوت این کمیسیون امروز عصر برای بررسی بودجه سالجاری که قرار است تغییرات در آن روی بدهد به مجلس می آید.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «خبرگزاری بازار» با بیان اینکه شکاف دخل و خرج دولت به دلیل عدم دستیابی به درآمدهای پیش بینی شده در بودجه سالجاری بالاست و تاکنون برای تامین نیازهای ضروری اقداماتی چون فروش اوراق مالی ودریافت تنخواه از خزانه استفاده شده است، گفت: سیدمسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه بودجه معتقد است؛ اکنون که حدود نیمی از سال گذشته است و در این مدت دولت با کسری بودجه مواجه بوده بنابراین باید فکری به حال دخل و خرج کشور شود و تغییرات در بودجه روی دهد تا با برنامه ریزی درست بتوان مانع از کسری شدیدتر آن تا پایان سال شد.

کمیسیون برنامه بودجه از میرکاظمی معاون رئیس جمهور دعوت کرده است تا با حضور در این کمیسیون زوایا و جزییات تغییر بودجه را برای بررسی در میان بگذارد و مباحث چگونگی درآمد همچنین هزینه ها تا پایان سال را به این کمیسیون در قالب گزارش مفصل ارایه کند

بررسی زوایای تغییرات بودجه سالجاری با حضور میرکاظمی در مجلس
وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل کمیسیون برنامه بودجه از میرکاظمی معاون رئیس جمهور دعوت کرده است تا با حضور در این کمیسیون زوایای و جزییات تغییر بودجه را برای بررسی در میان بگذارد و مباحث چگونگی درآمد همچنین هزینه ها تا پایان سال را به این کمیسیون در قالب گزارش مفصل ارایه کند.

کوچکی نژاد درادامه افزود: امروز عصر رئیس سازمان برنامه و بودجه مهمان نمایندگان مجلس خواهد بود تا پس از ارایه گزارش وی درباره چگونگی بررسی مجدد بودجه سالجاری، تصمیم گیری لازم در این زمینه انجام شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: گزارش میرکاظمی معمولا از نحوه چگونگی پیش بینی درآمدها و هزینه ها تا پایان سال در بخش عمرانی و جاری است که باید دید به چه شکلی باید باشد و اگر مشکلی سد راه است باید با هماهنگی مجلس تغییرات لازم درآن ایجاد شود.

اگرنیاز به تامین منابع مالی برای تامین هزینه های ضرروی دولت است، بنابراین دولت باید متمم بودجه را به مجلس ارایه کند تا دراین زمینه چاره جویی و بررسی لازم کارشناسی صورت گیرد

دولت باید متتم بودجه ارایه کند
وی افزود: اگر نیاز به تامین منابع مالی برای هزینه های ضرروی دولت است، بنابراین دولت باید متمم بودجه را به مجلس ارایه کند تا دراین زمینه چاره جویی و بررسی لازم کارشناسی صورت گیرد.

گفتنی است؛ کسری بودجه حدود ۳۵۰ هزارمیلیارد تومانی دولت فشار زیادی را به اقتصاد کشور وارد می کند و از آنجایی که بودجه ریزی کشوربرمبنای عملکرد نبوده اکنون دولت را گرفتار کرده است. هرچند این گرفتاری به دلیل ناکارآمدی سازمان برنامه و بودجه نسبت به نحوه بودجه ریزی دردولت گذشته بوده است اما مجلس نیز در این راه دولت را همراهی کرده و اکنون قراراست برای بررسی مجدد آن چاره اندیشی شود.

بودجه سالجاری به گفته کارشناسان اقتصادی با توهم بسته شد در بودجه سالجاری پیش بینی شده بود که درآمد نفتی قابل توجهی از طریق فروش روزانه ۲ میلیون سیصد هزار بشکه کسب شود اما اینگونه نشد سایر درآمدهای پیش بینی شده دولت نیز تا کنون به درستی محقق نشده و این موضوع باعث شده است تا در دولت جدید فکری به حال بودجه شود.

کد خبر: ۱۰۶٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha