۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
درآمد ۲۰۰ میلیارد ریالی صیادان مازنی با صید ۳هزار و ۴۵۰ تن کیلکا
طی دو ماه کسب شد؛

درآمد ۲۰۰ میلیارد ریالی صیادان مازنی با صید ۳هزار و ۴۵۰ تن کیلکا

بابلسر- صیدان ماهیان کیلکا در مازندران با گذشت دو ماه از آغاز صید ۲۰۰ میلیارد ریال درآمد کسب کردند.

به گزارش بازار به نقل از شیلات مازندران، حسن اسحاقی مدیر کل شیلات مازندران با اشاره به تعطیلی صید کیکا ماهیان در پایان سال گذشته و بحث بازسازی ذخایر این‌گونه از ماهیان توسط اتحادیه کیلکا استان و همچنین اداره کل شیلات استان اظهار کرد: از ابتدای تیرماه۱۴۰۰ فصل صید شروع و ۴۴ فروند شناور صیادی در دو بندر بابلسر و امیر آباد مشغول به صیادی شدند. 

اسحاقی افزود: خدار و شکر توانستیم تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۰ صید و تناژ خوبی از دریا داشته باشیم و بیش از سه هزار و ۴۵۰ تن صید کیلکا داشتیم که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته که هزار و ۱۴تن بوده ۲۴۰ درصد افزایش را شاهد بودیم.

اسحاقی افزود: در خصوص ارزش اقتصادی محصول هم درصد تغییرات بیش از ۳۳۰ درصد هست که بیش از ۲۰ میلیارد تومان ارزش اقتصادی برآورد شده است. همچنین سرانه صید هر شناور نسبت به سال گذشته ۲۳۰ درصد افزایش داشته که سرانه صید تا پایان مرداد ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۸ تن بوده است. 

مدیر کل شیلات مازندران ادامه داد: اهم محصولات صید شده کیلکا ماهیان در دریای خزر در بحث شناورهای صیادی نزدیک به ۹۷ درصد کیلکای معمولی ۲ درصد انچو و ۱ درصد هم چشم درشت هست.

وی گفت: بیشتر این محصولات مصرف پودری دارد که در کارخانجات به پودر تبدیل می‌شود جهت خوراک دام طیور و ابزیان و همچنین درصدی هم مصرف انسانی را در بر می‌گیرد.

کد خبر: ۱۰۶٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha