۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
آب رودخانه عباس‌آباد همدان به زودی وارد مدار مصرف می‌شود
مدیرعامل آبفای استان همدان:

آب رودخانه عباس‌آباد همدان به زودی وارد مدار مصرف می‌شود

همدان - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: استخر عباس‌آباد یکی از منابع چهارگانه تأمین آب شهر همدان لایروبی شد تا ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتر در ثانیه به همدان آبرسانی کند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب همدان؛ سیدهادی حسینی بیدار با اشاره به اینکه در سال ۱۳۸۰ شرکت آب ‎منطقه‎ای برداشت آب از رودخانه عباس‎آباد را در دستور کار قرار داد اظهار کرد: از سال ۹۰ شرکت آب و فاضلاب استان، عملیات تکمیلی تصفیه‌خانه عباس‌آباد را انجام داد که با این فرایند از این استخر به عنوان حوضچه‌های زلال‌ ساز و یا ته‌نشینی اولیه استفاده می‌شود.

وی در خصوص عملیات لایروبی حوضچه تپه عباس‌آباد با اشاره به اینکه هدف از این اقدام بهبود کیفیت آب گنجنامه است؛ گفت: این حوضچه که آب‌های سطحی گنجنامه را جمع‌آوری می‌کند توانایی ذخیره ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتر آب را دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: با این اقدام می‌توانیم نزدیک به ۱۳۰ لیتر در ثانیه ظرفیت تأمین آب همدان را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه با اتمام لایروبی، طی روزهای آتی آب رودخانه عباس‌آباد وارد مدار می‌شود، عنوان کرد: برداشت آب از رودخانه عباس‌آباد به منظور تامین بخشی از آب شرب شهر همدان در فصول غیر زراعی انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۰۶٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha