۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
متوسط قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی در بهار ۱۴۰۰
مرکز آمار ایران اعلام کرد

متوسط قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی در بهار ۱۴۰۰

مرکز آمار ایران در گزارشی متوسط قیمت محصولات و هزینه خدمات کشاورزی در بهار ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از مرکز آمار ایران، در بخش محصولات جالیزی، متوسط قیمت هندوانه ۲۱۰۶۷، خربزه ۳۶۶۶۱ و خیار ۳۹۶۵۲ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۶، ۹، ۲۳.۹ و ۷۰.۶ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش غلات، در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، متوسط قیمت گندم ۵۰۱۸۹ ریال و متوسط قیمت جو ۵۷۸۵۹ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۰۱، ۵ درصد و ۱۸۶.۹ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش حبوبات، در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، متوسط قیمت نخود ۱۲۲۲۱۶ ریال و متوسط قیمت عدس ۲۳۸۷۲۲ ریال بوده که نخود نسبت به فصل مشابه سال قبل ۷۳، ۳ درصد افزایش و عدس نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۰۷.۹ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش سبزیجات، در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، متوسط قیمت سیب زمینی ۲۲۹۰۸ و گوجه فرنگی ۲۴۶۷۸ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۶، ۲ و ۷۶.۵ درصد افزایش داشته‌اند و همچنین متوسط قیمت پیاز ۱۳۸۰۴ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۵.۳ درصد کاهش داشته است.

در بخش محصولات علوفه‌ای، در بهار سال ۱۴۰۰، متوسط قیمت یونجه ۴۲۵۷۸ و کاه ۲۰۸۲۱ ریال بوده که به ترتیب نسبت به بهار سال قبل ۱۰۳، ۵ و ۴۰۱.۵ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش میوه‌های هسته‌دار، در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، متوسط قیمت زردآلو ۲۵۶۷۲۳ و متوسط قیمت آلبالو ۱۵۱۴۰۴ریال بوده که به ترتیب نسبت به بهار سال قبل ۱۲۴، ۵ و ۶۵.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد و متوسط قیمت هلو ۱۲۲۶۹۹ بوده که ۱۳۰.۳ درصد افزایش داشته است.

در بخش میوه‌های دانه‌دار، در بهار سال ۱۴۰۰، متوسط قیمت سیب درختی ۱۲۸۹۵۳ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵۸، ۸ درصد افزایش یافته است.

در بخش دامداری سنتی، در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، متوسط قیمت یک کیلوگرم گوسفند و بره زنده ۴۹۴۳۵۴ ریال و یک کیلوگرم گاو پرواری زنده ۴۴۰۸۱۲ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۵، ۱ و ۴۸.۴ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش فراورده‌های دامی سنتی، در بهار سال ۱۴۰۰، متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گوسفند ۱۳۷۷۵۸ ریال بوده که نسبت به بهار سال قبل ۵۶، ۷ درصد افزایش داشته است و متوسط قیمت یک کیلوگرم شیر گاو ۴۷۴۲۸ ریال بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۸۹.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در بخش هزینه‌های خدمات ماشینی، در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، هزینة شخم یک هکتار زمین زراعی آبی ۴۸۹۴۸۵۷ ریال و هزینة شخم یک هکتار زمین زراعی دیم ۳۷۲۰۰۹۷ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۱، ۰ و ۵۸.۷ درصد افزایش داشته‌اند.

در بخش دستمزد نیروی کار، در بهار سال ۱۴۰۰، دستمزد کارگر میوه چین مرد ۱۴۶۷۸۹۵ریال بوده که نسبت به سال قبل ۴۲، ۹ درصد افزایش داشته و دستمزد کارگر میوه چین زن ۱۲۱۶۸۷۷ ریال بوده که نسبت به بهار سال قبل ۱۰.۵ درصد افزایش داشته است. همچنین، دستمزد کارگر وجین کار و تنک کار مرد ۱۵۴۱۴۰۰ ریال و دستمزد کارگر وجین کار و تنک کار زن ۲۲۱۹۲۰۸ ریال بوده که به ترتیب نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۰.۴ و ۹۱.۶ درصد افزایش داشته‌اند.

کد خبر: ۱۰۶٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha