۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
 دستگاه قضا برای خشکاندن ریشه قاچاق ورود کند
علوی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد:

دستگاه قضا برای خشکاندن ریشه قاچاق ورود کند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه عامل اصلی عدم رونق و جهش تولید در کشور تداوم معضل قاچاق کالا بوده است، گفت: دستگاه قضا باید به صورت جدی به این مسئله ورود کرده و با قاچاقچیان و متخلفان برخورد جدی صورت دهد تا ریشه قاچاق در کشور خشکانده شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسب فرا رسیدن روز مبعث رسول اکرم (ص) درباره لزوم مقابله با قاچاق و واردات بی رویه جهت تقویت تولید کشور، گفت: قطعا مهلک ترین سَم برای اقتصاد کشور و حوزه کسب و کارهای تولیدی، رواج معضل قاچاق کالا است، این مسئله همواره آسیب های گسترده ای را به بخش تولید کشور وارد کرده است.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معضل قاچاق مربوط به فعالیت دو یا چند کولبر نیست، بلکه قاچاق توسط باندهای سازمان یافته صورت می گیرد و این مسئله یک خطر واقعی برای اقتصاد کشور محسوب می شود.

وی گفت: مقام معظم رهبری در سال های اخیر بر ضرورت رونق تولید در کشور تأکید کرده اند اما عامل اصلی عدم رونق و جهش تولید در کشور همان تداوم معضل قاچاق کالا بوده است، این معضل در سال های گذشته عملا کمر اقتصاد و بخش تولید کشور را شکست.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: کاهش اشتغال، کاهش تولید و کاهش رشد اقتصادی از مهم ترین تبعات بروز قاچاق در کشور است، متأسفانه این مسئله وجود دارد که با وجود نظارت های گسترده، قاچاق از بخش های مختلف حتی از برخی از مبادی رسمی صورت می گیرد. از این رو دستگاه قضا باید به صورت جدی به این مسئله ورود کرده و با قاچاقچیان و متخلفان برخورد جدی صورت دهد تا ریشه قاچاق در کشور خشکانده شود.

وی افزود: در دو سال گذشته خوشبختانه تولید داخل تا حدودی جان گرفته است، حال با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری باید جلوی قاچاق و واردات بی رویه گرفته شود تا رشد اقتصادی و جهش تولید داخل ادامه یابد، در غیر این صورت با تداوم معضل قاچاق، بخش تولید کشور دوباره آسیب خواهد دید. از طرف دیگر ما واردات بی رویه و سودجویانه را نیز قاچاق می دانیم، زیرا این اقدام با هدف کسب سود واردکنندگان صورت می گیرد و به ضرر تولید کشور است.

کد خبر: ۱۰٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha