۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۹
 خواستار حذف قوانین دست و پا گیر در صنعت هستیم
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

خواستار حذف قوانین دست و پا گیر در صنعت هستیم

اراک- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک گفت: رئیس جمهور برای حذف موانع و قوانین و بخشنامه‌های متعدد دست و پاگیر تولید و حوز ه صنعت اقدام کند.

ناصر بیکی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بزرگترین انتظار فعالین بخش خصوصی و صنعتگران از رئیس جمهور در راستای عمل به شعارهای انتخاباتی تلاش برای حذف موانع تولید و قوانین دست و پاگیر بخش تولید و ارائه لوایح کارگشا در این خصوص به مجلس شورای اسلامی و حذف قوانین و بخشنامه های متعدد و دست و پاگیر تولید یکبار برای همیشه از این کشور است.

وی افزود: معرفی وزیران کاربلد و متخصصین برای وزارتخانه‌های اقتصادی و همچنین مدیران توانمند استانی در حوزه‌های مرتبط با تولید، ثبات نرخ ارز، تسهیل مراحل ترخیص کالا از گمرکات، تامین مواد اولیه شرکت های صنعتی، تأمین مالی شرکت‌ها در کوتاهترین زمان ممکن توسط بانک‌ها، رفع موانع صادرات از جمله تعهدات ارزی ایجاد، مشوق های بیشتر برای صادرکنندگان در دستور برنامه های رئیس جمهور قرار بگیرد.

بیکی در بخش دیگر سخنان خود به برخی از موانع سد راه تولید اشاره کرد و گفت: حل مشکلات شهرک های صنعتی و تامین کامل زیرساخت‌های شرکتها و مهمتر از همه دخالت دادن بیشتر بخش خصوصی در تصمیم گیری ها می تواند تا زمان اصلاح اساسی قانون و بخشنامه‌های دست و پاگیر به عنوان یک مسکن و مرهم برای صنعتگران عملیاتی شود.

اولویت های اجرایی دولت جدید در برابر صنعت

علی بهزاد پیشکسوت صنعت ایران و استان مرکزی هم در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با مطرح کردن این که اولویت های اجرای دولت جدید در برابر صنعت چیست؟ خاطرنشان کرد:  به جرأت می‌توان گفت ریشه مسائل و مشکلات کلان اقتصاد و صنعت در دولت‌های قبل و شاید دولت آینده پدیده ناصواب سیاست زدگی است.

وی افزود: رانت اقتصادی در سایه جهت‌گیری‌های سیاسی، فرار مالیاتی تأثیرگذارترین بنگاه‌های اقتصادی و فشار به صنعتگرانی که به حمایت های حزبی و جناحی دسترسی ندارند، برخورد مالیاتی غیر تخصصی رومقی برای صنعت و صنعتگران باقی نگذاشته است.

 وی خاطرنشان کرد: دولت آینده برای بهبود فضای کسب و کار راهی بجز رهاسازی ساحت صنعت از لابیرنت سیاست‌زدگی هایی که مخل روال و روند صنعت است، را ندارد.

کد خبر: ۱۰۵٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha