۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
ورود کارخانه‌های سیمان به بورس دلال بازی در این بازار را رونق می‌دهد
رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی خراسان‌جنوبی:

ورود کارخانه‌های سیمان به بورس دلال بازی در این بازار را رونق می‌دهد

بیرجند-علوی، رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی خراسان‌جنوبی با گلایه از ورود کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی به بورس گفت: ورود کارخانه‌های سیمان به بورس دلال بازی در این بازار را رونق می‌دهد.

سید امیر حسین علوی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: از زمانی که یکی از کارخانه‌های سیمان خراسان‌جنوبی(سیمان قاین) وارد بورس شده، اتحادیه نمی‌تواند نظارتی بر قیمت و شیوه توزیع آن داشته باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه کارخانه سیمان باقران نیز کد بورسی دریافت کرده و آماده ورود در بورس است، بیان‌کرد: ورود کارخانه‌های سیمان به بورس در نهایت به نفع مردم و خریداران خرده نخواهد بود.

علوی ادامه‌داد: مردم که به صورت عمده و زیاد سیمان خریداری نمی‌کنند و در این بین عده‌ای خریدار عمده و یا همان دلال ورود پیدا کرده و از طریق بورس به میزان زیاد خرید می‌کنند و به مصالح فروشان و مردم متقاضی ساخت و ساز خواهند فروخت.

وی با بیان اینکه تاکنون در بازار سیمان شاهد دلال بازی نبودیم، گفت: البته از این به بعد و با ورود کارخانه‌های سیمان به بورس شاهد نقش پررنگ دلالان و خریداران عمده در این بازار خواهیم بود، در حالی که بارها و بارها نسبت به این موضوع هشدار داده بودیم.

 کمبود سیمان در خراسان جنوبی
رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود سیمان را در خراسان‌جنوبی نیز داریم، اظهارکرد: در قبل که کارخانه سیمان در بورس نبود، برای دلال صرف نمی‌کرد که بیاید از قاین و برای تهران خرید کند ولی الان در بورس به راحتی برای شهرهای دیگر خریداری می‌کنند.

علوی گفت: به نظر من این موضوع یعنی وارد شدن کارخانه‌های سیمان در بازار بورس در نهایت به نفع دلالان خواهد شد و مردم در این بین منفعتی نخواهند برد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا علی‌رغم رکود ساخت و ساز مسکن باز هم دچار کمبود سیمان در خراسان‌جنوبی هستیم، بیان‌کرد: گاه به دلایلی تب خرید بالا می‌رود، بدون آنکه در حال حاضر نیازی به آن داشته باشند که در چنین شرایطی رکود تورمی به وجود می‌آید.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این مشکلات را تصمیمات نسنجیده در روزهای پایانی دولت قبل رقم زد، یادآور شد: وقتی در یک کارخانه چون سیمان قیمت تمام شده مشخص است، چه دلیلی دارد که با قیمت آزاد در بورس فروخته شود.

علوی درباره نقش افزایش گرانی سیمان در گران تر شدن مسکن افزود: افزایش قیمت سیمان بار روانی زیادی در بازار مسکن دارد و از این جهت تأثیر خود را می‌گذارد.

کد خبر: ۱۰۵٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha