۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
قیمت لوازم خانگی در لرستان ۳۰ درصد افزایش یافت/ کاهش شدید تقاضا
رئیس اتحادیه چینی و بلور لرستان:

قیمت لوازم خانگی در لرستان ۳۰ درصد افزایش یافت/ کاهش شدید تقاضا

لرستان- مهربان، رئیس اتحادیه چینی و بلور لرستان گفت: افزایش ۳۰ درصدی قیمت لوازم خانگی در استان سبب کاهش شدید تقاضا شده است.

احمد مهربان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: چینی و بلورهای موجود در بازار یا تولید داخلی هستند که البته تعداد آنها بسیار کم و جزئی است یا خارجی هستند که بیشتر به صورت غیرمجاز وارد می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که قیمت این کالاهای خارجی با نرخ دلار محاسبه می‌شود در نتیجه افزایش قیمت زیادی را در این بخش شاهد بوده‌ایم به طوریکه حداقل ۳۰ درصد رشد قیمت داشته‌اند.

رئیس اتحادیه چینی و بلور استان لرستان عنوان کرد: وجود تحریم‌ها و نبود مواد اولیه سبب شده کارخانه‌ها حتی با یک سوم ظرفیت خود کار نکنند به همین دلیل کالاهای داخلی در بازار کمیاب هستند.

وی با بیان اینکه کالاهای خارجی که به دلیل کیفیت بالا متقاضی بسیار زیادی دارند هم تحت تأثیر دلار، قیمت آنها به‌صورت لحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: ۶۰  تا ۷۰ درصد اجناس بلور و چینی موجود در بازار، خارجی و متعلق به کشور چین هستند در حالیکه قبلا کالاهای فرانسوی، ایتالیایی و ... هم داشتیم. 

مهربان با بیان اینکه ما در لرستان بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ واحد صنفی چینی و بلور در سطح شهر داریم، خاطرنشان کرد: در صنف چینی و بلورها هرچه آمار ازدواج بیشتر شود میزان تقاضا نیز بالاتر می‌رود؛ در حال حاضر آمار ازدواج کاهش یافته است از طرفی زمانی که وضع مالی‌ مردم بهتر بود، از روی علاقه خرید می‌کردند ولی متاسفانه الان اکثراً خریدها از روی اجبار و نیاز است.

وی بیان کرد: در حال حاضر اکثر مردم در مضیقه هستند و متأسفانه درآمد آنها با هزینه‌هایشان همخوانی ندارد در نتیجه ما با کاهش بسیار شدید تقاضا از سمت مردم برای خرید مواجه شده‌ایم.

رئیس اتحادیه چینی و بلور استان لرستان گفت: مهم‌ترین مشکل‌ ما عدم ثبات قیمت است و اگر فروشنده بداند کالایی که می‌فروشد را می‌تواند جایگزین کند آرامش بیشتری دارد، مثلا کالایی را با قیمت ۱۰ هزار تومان می‌فروشد که ۱۷ درصد آن سود است، وقتی می خواهد مجدد آن را از تهران سفارش دهد با افزایش قیمت ۲۰ تا۳۰ درصدی آن مواجه می‌شود در نتیجه برای خرید آن باید مبلغی را نیز بر روی آن اضافه کند یعنی عملاً ما یک بازار بیمار داریم که فعلاً هم علاجی برای آن پیدا نشده است. 

کد خبر: ۱۰۵٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha