۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۶
محور دره شهر-پلدختر ۴ بانده نشد| پای کمبود اعتبار در میان است
بازار گزارش می‌دهد؛

محور دره شهر-پلدختر ۴ بانده نشد| پای کمبود اعتبار در میان است

ایلام- محور دره شهر به پلدختر بعد از گذشت سه سال هنوز چهاربانده نشده است، دلایل زیادی از جمله نبود اعتبارات از مشکلات اصلی این طرح است.

بازار؛ گروه استان‌ها: طرح چهاربانده کردن محور دره شهر-پلدختر بین استان ایلام و لرستان که حدود سه سال پیش عملیات اجرایی آن آغاز شده، همچنان به ایستگاه آخر نرسیده است.

بهمن ماه ۹۷ کلنگ ساخت طرح چهاربانده کردن مسیر پلدختر- دره شهر در چند قطعه به زمین زده شد، این طرح که قرار بود ۱۸ ماهه ساخته شود اما موانعی باعث کندی در روند اجرای طرح شده است.

با اجرای این طرح زیربنایی علاوه بر تسهیل در تردد خودروها و خارج شدن شهرستان دره شهر از بن بست، وجود این راه ارتباطی ایمن به سایر استان‌های کشور باعث توسعه صادرات محصولات کشاورزی و رونق اشتغالزایی و کارآفرینی برای مردم این منطقه می‌شود.

مسیری ۲۱ کیلومتری که با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی و پیمانکاران بخش خصوصی در حال ساخت است و با بهره برداری از این طرح مهم راهسازی علاوه بر کاهش زمان سفر بیش از ۱۰ نقطه حادثه خیز نیز در این مسیر حذف خواهد شد.

کارگاه‌های عمرانی طرح چهاربانده کردن محور دره شهر-پلدختر که تا یک سال گذشته به حالت نیمه کاره و یا تعطیل درآمده بودند، مسئولان از فعالیت مجدد آن در طول کل مسیر خبر می‌دهند.

طرح نیمه کاره رها شده است
یکی از رانندگانی که در طول این مسیر تردد دارد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: چند وقتی است که کار پروژه چهار بانده کردن محور دره شهر-پلدختر تعطیل شده و جاده هم از امنیت لازم برخوردار نیست.

این طرح اگر زودتر به بهره برداری برسد شهرستان از بن بست خارج می‌شود و ترددها راحت انجام می‌گیرد

مجید خالصی افزود: نزدیک به سه سال این طرح نیمه کاره رها شده است، مردم در این مسیر با مشکلات زیادی مواجه هستند.

محور دره شهر-پلدختر ۴ بانده نشد| پای کمبود اعتبار در میان است

وی بیان کرد: اجرای طرح چهاربانده کردن مسیر دره شهر-پلدختر باعث صرفه جویی ۷۰ هزار لیتری مصرف سوخت در طول سال می‌شود، علاوه بر این طرح باعث بالارفتن ایمنی مسیر ارتباطی استان به لرستان می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح اگر زودتر به بهره برداری برسد شهرستان از بن بست خارج می‌شود و ترددها راحت انجام می‌گیرد.

اختصاص ۱۴۴ میلیارد تومان برای قطعه اول طرح
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: قطعه دوم از سمت خروجی دره شهر به سمت پل دختر به طول ۶ کیلومتر دارای ابنیه های فنی و پل‌های بزرگ و توپوگرافی خاص است.

عبدالله بهادری افزود: برای اجرای این طرح با ۱۴۴ میلیارد تومان اخیراً با پیمانکار قرارداد منعقد شده و ظرف روزهای آتی فعالیت اجرایی آن آغاز خواهد شد.

با تکمیل این طرح‌ها حدود ۴۶ کیلومتر از محور ایلام به پلدختر در استان لرستان به بزرگراه ارتقأ خواهد یافت

وی گفت: چنانچه تخصیص به اندازه کافی متناسب با اعتبار تحقق پیدا کند، قطعه اول تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

بهادری بیان کرد: گشودن گره ترافیکی در این مسیر, ایمنی تردد و کاهش حوادث جاده‌ای از ویژگی‌های بارز این طرح ملی است.

محور دره شهر-پلدختر ۴ بانده نشد| پای کمبود اعتبار در میان است

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام افزود: محور ایلام- بدره- دره شهر- پل گاومیشان-پلدختر یکی از محورهای اصلی استان است که عملیات ارتقای آن به یک محور ایمن و چهارخطه در چند نقطه در حال اجرا است.

وی گفت: با تکمیل این طرح‌ها حدود ۴۶ کیلومتر از محور ایلام به پلدختر در استان لرستان به بزرگراه ارتقاء خواهد یافت.

رایزنی برای توسعه راه‌های دره شهر
نماینده مردم دره شهر در مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با پیگیری انجام شده در حوزه راه، اجرای قطعه دوم چهاربانده دره شهر_پلدختر پس از برگزاری مناقصه، پیمانکار ان مشخص و کار آن بزودی آغاز می‌شود.

بهزاد علیزاده اضافه کرد: همچنین در جلسه‌ای که با معاون توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور داشتیم مقرر شد احداث پل دائم گاومیشان به صورت دوبانده و حذف پیچ‌های خطرناک برای تعیین پیمانکار به مناقصه برود.

شهرستان دره شهر با جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر در جنوب استان ایلام از جمله مناطق مهم استان در بحث گردشگری و تولیدات کشاورزی محسوب می‌شود که نیازمند جاده‌های استاندارد برای تردد است.

عدم وجود راه‌های مناسب و استاندارد باعث ناشناخته شدن شهرستان دره شهر شده است، نیاز است مسئولان به راه‌های شهرستان توجه ویژه داشته باشند.

کد خبر: ۱۰۵٬۸۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha