۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
ضرورت تمرکز بر تولید داخلی برای ساماندهی ارز و کالا
عضو کمیسیون داخلی کشور و شوراهای مجلس مطرح کرد

ضرورت تمرکز بر تولید داخلی برای ساماندهی ارز و کالا

علیرضا بیگی، عضو کمیسیون داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: تولید باید امکان ارزآوری برای کشور را داشته باشد. در این راستا مقام معظم رهبری سال‌های اخیر را با محوریت تولید نام‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش بازار، احمد علیرضا بیگی با اظهار به اینکه وجود کمیته ساماندهی ارز و کالا را در هماهنگی اقدامات آتی قطعاً مؤثر خواهد بود، درعین‌حال گفت: باید واقعیت‌هایی را بپذیریم؛ وقتی قیمت ارز افزایش پیدا می‌کند، قیمت کالاها با درصد بیشتری رشد می‌کنند. اقداماتی که در زمینه ارز انجام می‌شود ممکن است سبب کاهش قیمت ارز شود اما قیمت کالا تغییر نمی‌کند.

وی با تصریح بر اینکه امروز بر خلاف گذشته مسئولیت تأمین ارز از نفت به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است، اظهار کرد: یک زمانی در ایران وزارت نفت ارزآوری داشت اما این کار را وزارت صمت انجام می‌دهد. بر اساس گزارش مالی دولت، در سال جاری میزان فروش نفت در کشور سه درصد آن چیزی است که در برنامه آورده شده است.

عضو کمیسیون داخلی کشور و شوراهای مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با تأکید بر اینکه باید تمرکز را روی تولید داخلی بگذاریم، بیان کرد: تولید باید امکان ارزآوری برای کشور را داشته باشد. در این راستا مقام معظم رهبری سال‌های اخیر را با محوریت تولید نام‌گذاری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هرچه تعداد کالا در بازار کم باشد و تولید کمتر اتفاق بیفتد، شاهد نابرابری و بی‌عدالتی هستیم، عنوان کرد: در چنین شرایطی، کسانی که پول بیشتری دارند می‌توانند کالا تهیه کنند و آن کسی که پول دارد نمی‌تواند به کالا دسترسی داشته باشد؛ طبیعتاً چنین شرایطی موجب گرانی خواهد شد.

علیرضا بیگی واردات کالا از خارج از کشور را راه مناسبی برای مقابله با گرانی ندانست و گفت: در چنین شرایطی طبیعتاً تقاضا برای خرید دلار افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین چاره‌ای جز تقویت تولید نداریم که این مهم نیز با واقعی شدن اقتصاد و فراهم‌کردن امکان رقابت میسر می‌شود.

کد خبر: ۱۰۵٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha