۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
 پاداش شرکت‌ها بر اساس سود قابل تقسیم است
کارشناس حوزه پول و بانک:

پاداش شرکت‌ها بر اساس سود قابل تقسیم است

حسینی هاشمی، کارشناس حوزه پول و بانک گفت: اطلاع‌رسانی در مورد دستمزدها به مردم به نحوی است که با دستمزد خود مقایسه می‌کنند در حالیکه باید برای مردم تفکیک بین مدیریت و کارمند را مشخص کرد.

به گزارش بازار، سید بهاءالدین حسینی هاشمی از مدیران عامل اسبق نظام بانکی کشور و کارشناس حوزه پول و بانک ضمن اشاره به کارمندان و مدیران به‌عنوان منابع انسانی گفت: مدیران جزو سرمایه هستند و دستمزد برای آنها توافقی است و قانون تجارت آن را نیز بررسی کرده است.

حسینی هاشمی با بیان اینکه تا ۳ درصد سود قابل تقسیم برای مدیران به‌عنوان پاداش در شرکت‌های دولتی و تا ۶ درصد در شرکت‌های سهامی خاص حق مدیران است افزود: شرکت‌های زیادی هستند که سوددهی بالایی دارند اما باتوجه‌به تورم به نسبت به هزینه‌ها سود شرکت‌ها کاهش یافت است.

هاشمی ضمن تخلف خواندن تقسیم سود بیش از ۳ و ۶ درصد بیان کرد: اگر شرکتی زیان‌ده باشد و صاحب سهم تشخیص داد مدیران تلاش خود را برای سودآوری کردند برای جلوگیری از زیان بیشتر می‌توانند مبلغی را به‌عنوان حق سعی از سود برای مدیران در نظر بگیرد.

وی گفت: اطلاع‌رسانی در مورد دستمزدها به مردم به نحوی است که با دستمزد خود مقایسه می‌کنند درحالی‌که باید برای مردم تفکیک بین مدیریت و کارمند را مشخص کرد و بدانند که این تورم است که موجب این نگاه‌ها شده است.

حسینی هاشمی اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که می‌توان از این تله خارج شد، تلاش و شایستگی مدیریتی است تا از کارکنان خود یک سیستم قوی بسازند.

کارشناس حوزه پول و بانک ضمن اشاره به کارکرد عملکرد به کارکنان بانک خاطرنشان کرد: بانک‌ها تابع قانون مشترک درون بانکی هستند و پاداش‌ها به بانک‌ها و بخش خصوصی بر اساس سود قابل تقسیم است.

وی اذعان کرد: اگر عدالت به معنای واقعی اجرا شود حق هیچ‌کس ضایع نمی‌شود.

کد خبر: ۱۰۵٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha