۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
گوگل؛ محبوب ترین وب سایت در سراسر دنیا| در آمد ۱۸۱.۶۹ میلیارد دلاری گوگل در سال مالی ۲۰۲۰
نگاهی به صورت درآمدهای محبوب‌ترین وب‌سایت‌های جهان

گوگل؛ محبوب ترین وب سایت در سراسر دنیا| در آمد ۱۸۱.۶۹ میلیارد دلاری گوگل در سال مالی ۲۰۲۰

در حالیکه گوگل، یوتیوب و فیسبوک محبوب ترین وب سایت ها در دنیا محسوب می شوند، میزان درآمد گوگل در سال مالی ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۸۱ میلیارد بوده است.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: بر اساس آمار منتشر شده در ژوئن ۲۰۲۱ گوگل محبوب ترین وب سایت در سراسر جهان بوده است؛ به طوری که با ۸۶.۹ میلیارد بازدید ماهانه در رتبه اول محبوب ترین وب سایت ها قرار گرفته است.

یوتیوب و فیسبوک؛ دومین و سومین وب سایت های محبوب در دنیا
از سوی دیگر آمار منتشر شده نشان می دهد که رتبه دوم محبوب ترین وب سایت به «یوتیوب» تعلق داشته که ماهانه بیش از ۲۲.۸ میلیارد بازدیدکننده داشته است. همچنین این آمار بیانگر این است که «فیسبوک» ماهانه ۲۰ میلیارد بازدیدکننده داشته و به این ترتیب در جایگاه سوم محبوب ترین وبسایت ها در سراسر جهان قرار گرفته است.

بر اساس این آمارها، وب سایت «ویکی پدیا» با بازدید بیش از ۱۳ میلیارد در ماه در جایگاه چهارم محبوب ترین های دنیا قرار گرفته است. همچنین وب سایت های «یاهو با ۵.۲ میلیارد بازدید در ماه، آمازون و اینستاگرام با ۴.۴ میلیارد بازدید در ماه،    Xvideos با ۳.۷ میلیارد بازدید در ماه و توئیتر با ۳.۶ میلیارد بازدید در ماه» در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.

کاربران تقریباً ۲۲ دقیقه و ۴۴ ثانیه برای هر بازدید از وب سایت گوگل به عنوان محبوب ترین وب سایت در سراسر دنیا صرف می کنند

کاربران در هر بازدید بیش از ۲۲ دقیقه را صرف جستجو در گوگل می کنند
جالب است بدانید در بخش دیگری از نظر زمان بازدید از وب سایتهای محبوب دنیا نیز پرداخته شده و بر این اساس نتایج زیر حاصل شده است:

*از ژوئن ۲۰۲۱، گوگل دارای رتبه برتر به عنوان محبوب ترین وب سایت در سراسر جهان بود، به طوری که کاربران تقریباً ۲۲ دقیقه و ۴۴ ثانیه برای هر بازدید از وب سایت صرف می کردند.

 *فیس بوک از نظر میزان مشارکت کاربران با میانگین مدت زمان بازدید با ۲۲ دقیقه و ۴۳ ثانیه در رتبه دوم قرار گرفت.

* یوتیوب که به عنوان دومین وب سایت پربازدید در سراسر جهان رتبه بندی می شود، به طور متوسط کاربران در هر بازدید ‌ ۹ دقیقه و ۱۵ ثانیه صرف کرده اند.

گوگل؛ محبوب ترین وب سایت در سراسر دنیا| در آمد ۱۸۱.۶۹ میلیارد دلاری گوگل در سال مالی ۲۰۲۰

بیش از ۱۴۶ میلیارد دلار از درآمد ۱۸۱.۶۹ میلیارد دلاری گوکل در سال ۲۰۲۰ از طریق تبلیغات حاصل شده است

درآمد سالانه محبوب ترین وب سایت ها چقدر است؟
 در آخرین سال مالی گزارش شده، درآمد گوگل در سال ۲۰۲۰بالغ بر ۱۸۱.۶۹ میلیارد دلار آمریکا بوده است. این در حالی است که درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۶۰ میلیارد دلار بوده است.

گفتنی است درآمد گوگل تا حد زیادی از طریق تبلیغات تأمین می شود که این بخش از درآمد گوگل بالغ بر ۱۴۶.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ بود.

گوگل که در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد یک شرکت چند ملیتی خدمات اینترنتی است که مقر آن در کالیفرنیای ایالات متحده است. در ابتدا به عنوان یک موتور جستجوی وب بر اساس الگوریتم PageRank  بود و اکنون تعداد زیادی از محصولات رومیزی، تلفن همراه و آنلاین را ارائه می دهد. جستجوی گوگل به عنوان خدمات اصلی تبلیغاتی، ابزارهای ارتباطی و انتشارات، ابزارهای توسعه و آمار و همچنین محصولات مرتبط با نقشه، محصول اصلی شرکت تحت وب است. علاوه بر این گوگل تولید کننده سیستم عامل تلفن همراه Android، Chrome OS، Google TV و همچنین برنامه های رومیزی و تلفن همراه مانند مرورگر اینترنت Google Chrome است.

نکته جالب توجه اینکه به دلیل وسعت بسیار زیاد، گوگل همچنین خدمات پاسخگویی به بحران را در بر می گیرد و بلایا، آشفتگی ها و شرایط اضطراری را پوشش می دهد. با وجود گستردگی زیاد محصولات و خدمات گوگل، این شرکت همچنان بیشتر درآمد خود را از طریق تبلیغات آنلاین در سایت Google و وب سایت های شبکه Google کسب می کند. لازم به ذکر است که از سپتامبر ۲۰۲۰، برخی از پرفروش ترین برنامه های Android در سراسر جهان شامل بازی های تلفن همراه مانند Candy Crush Saga، Pokemon Go  و Coin Master بود.

گوگل؛ محبوب ترین وب سایت در سراسر دنیا| در آمد ۱۸۱.۶۹ میلیارد دلاری گوگل در سال مالی ۲۰۲۰

در سال ۲۰۲۰، درآمد جهانی تبلیغات یوتیوب به عنوان دومین وب سایت محبوب در سراسر دنیا ۱۹.۷۷ میلیارد دلار بوده است

یوتیوب؛ دومین وب سایت محبوب دنیا در ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۹ میلیارد دلار درآمد داشته است
گزارشات منتشر شده همچنین حاکی از این است که  در سال ۲۰۲۰، درآمد جهانی تبلیغات یوتیوب به عنوان دومین وب سایت محبوب در سراسر دنیا تقریباً ۱۹.۷۷ میلیارد دلار بوده، در حالی که در دوره مالی قبل یعنی ۲۰۱۹ به میزان ۱۵.۱۵ میلیارد دلار  و در سال ۲۰۱۸ نیز ۱۱.۵۵ میلیارد دلار بوده است.

فیسبوک سالانه بیش از ۸۴ میلیارد دلار از طریق تبلیغات درآمد زایی می کند
از سوی دیگر در حالی که فیسبوک در سال ۲۰۲۰ در جایگاه سوم محبوب ترین وب سایت دنیا قرار داشته است در این سال بالغ بر ۸۶ میلیارد دلار درآمد زایی داشته است. در شرایطی که میزان درآمد فیسبوک در سال مالی گذشته ۷۰.۷ میلیارد دلار بوده است. همچنین فیسبوک در ۲۰۱۸ به میزان ۵۵.۸ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

جالب است بدانید منبع اصلی درآمد این شبکه اجتماعی، تبلیغات دیجیتالی است به طوری که در سال ۲۰۲۰، درآمد حاصل از تبلیغات این شبکه اجتماعی نزدیک به ۸۴.۲ میلیارد دلار و درآمد پرداخت ها و سایر هزینه ها ۱.۸ میلیارد دلار بوده است. در واقع دسترسی عظیم فیس بوک به اینترنت و نرخ بالای مشارکت کاربران، این بستر را به عنوان یک پایگاه تبلیغاتی جذاب برای برندها و شرکت ها قرار می دهد.

از سال ۲۰۲۰، ارزش نام تجاری آمازون بالغ بر ۴۱۵ میلیارد دلار بوده است

درآمد ۳۸۶ میلیارد دلار آمازون؛ بزرگترین خرده فروش آنلاین جهان در ۲۰۲۰
«آمازون» یکی دیگر از پربازدیدترین وب سایت ها است که درآمد خالص این شرکت تجارت الکترونیک چند ملیتی در سال مالی ۲۰۲۰ به میزان ۳۸۶.۰۶ میلیارد دلار آمریکا بوده است، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۹ برابر با ۲۸۰.۵۲ میلیارد دلار بوه است. آمازون همچنین در سال ۲۰۱۸ در آمدی بالغ بر ۲۳۲ میلیارد دلار کسب کرده است.

در واقع Amazon.com، یک شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است که در اوایل سال ۱۹۹۴ تأسیس شد و در حال حاضر بزرگترین خرده فروش آنلاین جهان کتاب، پوشاک، لوازم الکترونیکی، آلات  موسیقی و بسیاری کالاهای دیگر است.

گوگل؛ محبوب ترین وب سایت در سراسر دنیا| در آمد ۱۸۱.۶۹ میلیارد دلاری گوگل در سال مالی ۲۰۲۰

نکته جالب توجه اینکه از سال ۲۰۲۰، این شرکت بیشتر درآمد خالص خود را از طریق فروش آنلاین محصولات خرده فروشی و به دنبال آن خدمات فروشندگان خرده فروشی شخص ثالث، AWS و خدمات اشتراک خرده فروشی از جمله Amazon Prime کسب می کند. آمازون همچنین تولید کننده کتاب خوان الکترونیکی برجسته، Amazon Kindle است.

گفتنی است از طریق آمازون، مصرف کنندگان می توانند از شرکت های کوچک و بزرگ و همچنین از سایر کاربران کالاها را با قیمت نسبتاً کمتری خریداری کنند. با توجه به تنوع زیاد کالاهای موجود با قیمت هایی که اغلب قیمت های خرده را پایین می آورند، آمازون بر بازار خرده فروشی تسلط داشته است.

جالب است بدانید از سال ۲۰۲۰، ارزش نام تجاری آمازون مبلغی بالغ بر ۴۱۵ میلیارد دلار بوده، که بیشتر از شرکت هایی مانند Walmart، Ikea، و رقبای دیجیتالی Alibaba و eBay است.

یکی از اولین اقدامات آمازون در دنیای سخت افزار، کتاب خوان الکترونیکی Kindle بود  که یکی از محبوب ترین خوانندگان کتاب الکترونیکی در سراسر جهان محسوب می شود. در سالهای اخیر، آمازون همچنین تلفن های هوشمند، رایانه های لوحی و چند رسانه ای را با نام تجاری Fire  منتشر کرده است تا مصرف رسانه های دیجیتال را از طریق این دستگاه ها افزایش دهد. این استراتژی به اکوسیستم دیجیتال آمازون متصل است که محتوای ویدئویی و صوتی را به عنوان خدمات با ارزش افزوده برای مشترکین ارائه می دهد.

آمازون به دلیل موقعیت مکانی خود خدمات بیشتری را در آمریکای شمالی نسبت به دیگر مناطق دنیا ارائه می دهد. در نتیجه، اکثر درآمد خالص شرکت در سال ۲۰۲۰ در واقع در ایالات متحده و کانادا درآمد داشت.

کد خبر: ۱۰۵٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha