۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
هدف دولت ایجاد سالانه یک میلیون شغل است/ تأکید مراجع بر مهار تورم
در سفر وزیر کار به قم مطرح شد؛

هدف دولت ایجاد سالانه یک میلیون شغل است/ تأکید مراجع بر مهار تورم

قم- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف دولت سیزدهم را ایجاد سالانه یک میلیون شغل در کشور اعلام کرد و گفت: کاهش بیکاری و رفع مشکلات معیشتی از اولویت‌های وزارت تعاون در دوره جدید است.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الله عبدالملکی امروز پنج‌شنبه در نخستین روزهای مسئولیت خود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف دیدار و گفت وگو با تعدادی از علما و اساتید حوزه به قم سفر کرد.

حضور در شهرک‌های صنعتی قم، دیدار با فعالان اقتصادی و خیرین سلامت و همچنین بازدید از مرکز واکسیناسیون فعالان صنعتی و افتتاح مجتمع کارآفرین از دیگر برنامه‌های امروز وزیر تعاون، کار و رفاع اجتماعی در قم اعلام شده است.

هدف دولت ایجاد سالانه یک میلیون شغل است/ تأکید مراجع بر مهار تورم

عبدالملکی صبح پنج‌شنبه پس از ورود به قم با حضور در گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) به مقام شهدای دفاع مقدس ادای احترام کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز با حضور در دفتر نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ایران با این استاد حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

توجه به صادرات به کشورهای همسایه و عراق
آیت الله سید جواد شهرستانی در این دیدار با تأکید بر توجه به صادرات برای رفع مشکلات اقتصادی، بازار عراق را مورد توجه قرار دارد و گفت: ایران می تواند روابط تجاری خوبی با کشور همسایه عراق داشته باشد.

وی توجه بسته‌بندی مناسب و کیفیت محصولات صادراتی را مهم دانست و تصریح کرد: با صادرات محصولی مثل زعفران می‌توانیم ۳۵۰ میلیون دلار درآمد ارزی داشته باشیم در حالی که متأسفانه این محصول به شکل نامناسب از کشور خارج و س‍پس بسته‌بندی شده و به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

نماینده آیت الله سیستانی در ایران بر توجه به نخبگان و جوانان تأکید کرد و گفت: برای رسیدن به موفقیت در کشور باید به جوانان اعتماد شود و نخبگان در علوم مختلف مورد توجه باشند.

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی از مراجع تقلید شیعیان نیز در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وضعیت اشتغال و بیکاری جوانان اشاره کرد و افزود: باید اشتغال مناسب برای نسل جوان  ایجاد شود و همه مسئولان کشور باید در این زمینه تلاش کنند و جزو برنامه‌های اصلی آنان باشد.

وی با اشاره خصوصیات وزیر جدید تعاون، تصریح کرد: دشمنان از هر فرصتی برای ضربه به نظام اسلامی استفاده می‌کنند و باید نشان دهیم که حکومت اسلامی قادر است در همه زمینه‌ها مشکلات را حل کند و به موفقیت برسد.

۵ میلیون و ۵۰۰ هزار بیکار در کشور داریم
عبدالملکی نیز در این دیدارها توسعه اشتغال در جامعه را از اولویت‌های اصلی دولت و وزارت تعاون اعلام کرد و گفت: تمام تلاش ما ایجاد اشتغال برای ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار بیکار موجود در کشور است تا درآمد ثبت و مناسبی داشته باشند و هم از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه از ۲۲۰ هزار تعاونی ثبت شده در کشور حدود ۹۰ هزار تعاونی فعال است، افزود: توسعه تعاونی‌ها و رفع مشکلات آنها از دیگر سیاست‌های دولت است که در این زمینه برنامه‌های جامعی در نظر گرفته‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه معیشت ۶۰ میلیون نفر ایرانی وابسته به این وزارتخانه است، اظهار داشت: وضعیت زندگی بسیاری از افراد به دلیل کرونا آسیب دیده است که برای جبران خسارت این افراد برنامه‌های جامعی درنظر گرفته شده است.

وی تکمیل و راه اندازی سامانه جامع رفاه ایرانیان، رفع مشکلات حوزه درمان، اشتغال و بازنشستگان و همچنین توجه به آسیب‌های اجتماعی را از دیگر برنامه‌های خود در وزارت تعاون اعلام کرد.

هدف دولت ایجاد سالانه یک میلیون شغل است/ تأکید مراجع بر مهار تورم

آسیب‌های کرونا بر اشتغال جبران می‌شود
عبدالملکی همچنین امروز در دیدار با آیت الله العظمی علوی گرگانی طی سخنانی با بیان اینکه در کشور سه میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته تأمین اجتماعی و دو میلیون بازنشسته صندوق بازنشستگی و روستایی داریم، گفت: بهزیستی نیز حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد که رسیدگی به معیشت این افراد از جمله مهمترین سیاست‌های دولت و وزارت تعاون است.

وی بر مهار گرانی و تورم نیز تأکید کرد و گفت: شرایط اقتصادی و بیماری کرونا وضعیت معیشت مردم را تحت تأثیر قرار داده است که مدیریت کلان کشور برای رفع این مشکلات مسئولیت سنگینی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هدفگذاری و برنامه‌ریزی برای کاهش بیکاری در جامعه توسط دولت سیزدهم خبر داد و گفت: طبق وعده‌های داده شده تمام تلاش مجموعه دولت این است که سالانه یک میلیون شغل در کشور ایجاد شود.

عبدالملکی همچنین در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون فعالان بخش صنعت قم اظهار کرد: این اقدام بسیار خوبی است و لازم است در استان‌های دیگر نیز اجرایی شود تا کارگران به شکل شایسته‌ای در برابر کرونا واکسینه شوند تا روند تولید و اشتغال دچار اخلال نشود.

کد خبر: ۱۰۵٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha