اولین  تاکسی پرنده ناسا آزمایش شد
«بازار» گزارش می دهد

اولین تاکسی پرنده ناسا آزمایش شد

اولین تاکسی پرواز عمود ناسا ، آزمایشات اولیه خود ر با موفقیت به پایان رسانید؛ این تاکسی پرنده eVTOL نام دارد و قرار است به زودی به سیستم حمل و نقل هوایی کشور بپیوندد.

به گزارش بازار به نقل از سایت رسمی ناسا، اولین هواپیمای عمود پرواز تمام برقی ناسا به مرحله آزمایش رسید و با موفقیت به پرواز در آمد ؛ این هواپیما (eVTOL) نام دارد و توسط شرکتی به نام Joby Aviation طراحی شده است و قرار است به عنوان یک تاکسی هوایی به سیستم حمل و نقل شهری ملحق شود  که با این کار تحولی تاریخی و مهیج در صنعت جابه‌جایی ایجاد خواهد شد.

گفتنی است، اولین پرچمدار تاکسی های پرنده eVTOL  توسط کمپین ملی ناسا برای  پویایی هوایی پیشرفته اجرایی شد که به دنبال ادغام انواع مختلفی از طرح های  حمل و نقلی به سیستم هوایی کشور می باشد  که با هدف یافتن و تجزیه و تحلیل شکاف در مقررات و سیاست‌های کنونی اداره هوانوردی فدرال شکل گرفته است و  تا پایان ماهی جاری در بخش های مختلفی از کشور مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

گفته می شود، رخداد رونمایی از تاکسی پرنده ناسا با رویدادهای دیگری مقارن بوده است  که از ارتقاء مهندسی این سیستم پرواز نوپا گرفته تا به‌ روزرسانی لجستیکی برای نسل بعدی سرمایه‌ گذاری‌های فضایی دولتی و خصوصی از جمله تاکسی‌های پرنده را شامل می شود و مهم تر اینکه  در خلال آن مشخصات صوتی و نحوه ارتباط  eVTOL با کنترل کننده‌ها، استقرار مجموعه‌ای شامل بیش از ۵۰ میکروفون، علاوه بر امکانات صوتی متحرک برای مدل سازی مشخصات صوتی این هواپیما در مراحل مختلف پرواز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

جو بن بویرت مدیرعامل و پایه گذارکمپانی Joby Aviation اظهار داشت که، کمپین  AAM ناسا برای پیشبرد درک علمی و پذیرش عمومی هواپیماهای eVTOL بسیار مهم است؛  تیم  ما در ۱۰ سال گذشته با ناسا در زمینه پروازهای الکتریکی همکاری نزدیکی داشته‌ است و حتی  اولین شرکتی خواهیم بود که در چارچوب کمپین  پویایی هوایی پیشرفته  وارد همکاری با ناسا شده ایم. به طور کلی، کمپین ملی AAM نقش مهمی در تغییر طرز تفکر ما در مورد حمل و نقل هوایی، ترافیک هوایی و نوآوری در هوافضا، چه در ایالات متحده و چه در خارج از این کشور ایفا خواهد کرد و به عنوان یک کاتالیزور برای جامعه عمل می‌کند.  

دیویس هاکنبرگ  نیز که مدیریت ماموریت AAM ناسا را به عهده دارد گفت: آزمایش توسعه این کمپین ملی یک گام مهم استراتژیک در اهداف ناسا برای تسریع جدول زمانی صنعت AAM است که به کاهش شکاف های موجود در  سیستم های اکنون خواهد انجامید و نقطه عطفی در ادغام پروژه های چند منظوره در حمل و نقل می باشد.

وی بر این باور است : ما در نظر داریم تا از پیشرفت صنعت هوافضا در ادغام وسایل نقلیه AAM در حریم هوایی بهره بگیریم؛   ناسا در این دور آزمایش، اطلاعاتی از این تاکسی پرنده که برای خدمات تجاری مسافران طراحی شده است، جمع‌آوری می‌کند و این داده‌ها کمپین ملی AAM را برای اولین مجموعه آزمایش‌های بیشتر با سناریوهای پروازی پیچیده‌تر و وسایل نقلیه صنعتی دیگر در سال ۲۰۲۲ آماده می‌کند.
 ناسا معتقد است هنگامی که کمپین ملی AAM به طور کامل در استانداردهای ملی حریم هوایی گنجانده شوند  هواپیماهای نسل بعدی eVTOL علاوه بر سایر وظایف در خدمت منافع عمومی، به یک سیستم مقرون به صرفه برای حمل و نقل بار و مسافر تبدیل خواهد شد که  این حمل و نقل می‌تواند شامل پهپادهای تحویل بسته، امکانات پزشکی و البته تاکسی هوایی  نیز باشد.

 همچنین ، بازار های جهانی در صنعت حمل و نقل  نیز بدون شک اقبال بسیار خوبی به چنین محصولات متنوع و هوشمند خواهند داشت  چرا که طراحی فوق العاده و امکانات پیشرفته این نوع تاکسی های پرنده می تواند باعث دگرگونی بازار خودرو و تحول در صنعت حمل و نقل شود. ظرفیت بازار برای خرید این تاکسی پرنده بسیار بزرگ است به طوری که می تواند یک بازار ۱۰ تریلیون دلاری را شامل شود.

این بازار به منزله یک فرصت بزرگ برای تولید کنندگان تاکسی های پرنده است تا با رشد علم و فناوری و آموزش های مستمر و بالا بردن سطح دانش مدیران و مهندسان شان بتوانند محصولی جدید با کلی امکانات متفاوت و پیشرفته نسبت به رقبا تولید کنند.

کد خبر: ۱۰۵٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha