۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
۲۵ هکتار از اراضی تغییر کاربری داده شده در مشهد آزادسازی شد
مدیر جهاد کشاورزی مشهد:

۲۵ هکتار از اراضی تغییر کاربری داده شده در مشهد آزادسازی شد

مشهد- خوش قامت مدیر جهاد کشاورزی مشهد در گفت‌وگو با بازار از آزادسازی ۲۵ هکتار اراضی تغییر کاربری داده‌شده در روستای خادم آباد بخش رضویه خبر داد.

سعید خوش قامت در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده‌قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی  نسبت به تخریب و جلوگیری از ساخت‌وساز های غیرمجاز در  اراضی خادم آباد اقدام شد.

وی گفت: در اجرای این تبصره نسبت به قلع‌وقمع به وسعت ۲۵ هکتار شامل ۴۰ مورد دیوارکشی، دو بنا در حال ساخت تعداد دو مورد محوطه‌سازی،تعداد  ۱۰ مورد پی‌کنی، ۵ مورد استخر که تحت ساخت‌وسازهای غیرمجاز قرارگرفته بود اقدام شد.

وی هرگونه ساخت اتاقک، فنس کشی، استقرار کانکس، دیوارکشی و خرد کردن اراضی کشاورزی را در حکم تغییر کاربری دانست و به ما گفت: اگر باغ‌های کشاورزی به تفرجگاه تبدیل شوند روزبه‌روز شاهد کاهش مساحت زمین‌ها و باغ‌ها خواهیم بود و با رشد روزافزون جمعیت، تأمین نیازهای غذایی جامعه با مشکل روبرو خواهد شد.

خوش قامت عنوان کرد: بنابراین باید تمام توان خود را در صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی بکار گیریم و امانت‌دار خوبی برای نسل آینده باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد در همین رابطه از تمامی کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی خواست که از هرگونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغات ازجمله احداث بنا، دیوارکشی، فنس کشی، تفکیک و قطعه‌بندی، بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی خودداری کنند.

وی‌تاکید کرد: اجرای قوانین و مقررات قضایی حفظ کاربری اراضی، تخریب ابنیه‌ غیرمجاز و برخورد با متخلفین موجب ضرر و زیان مالی و ایجاد نارضایتی در بین   می شود لذا بهترین راهکار افزایش نظارت و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، قبل از هر گونه اقدام از طرف کشاورز است .

کد خبر: ۱۰۵٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha