۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲
کمیته امداد امسال ۴ هزار میلیارد تومان وام می‌دهد
مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت:

کمیته امداد امسال ۴ هزار میلیارد تومان وام می‌دهد

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد گفت: امسال چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان و نیازمندان پرداخت می‌شود که تا پایان مرداد حدود ۷۶۰ میلیارد تومان انجام شده است.

به گزارش بازار، علی عاشوری، افزود: پرداخت قرض‌الحسنه و پرداخت وام از قدیمی‌ترین خدمات و فعالیت‌های حمایتی کمیته امداد است که آن را در کنار موضوع‌هایی مانند مسکن و درمان و... قرار داده است و این صندوق هفدهم خرداد ۱۳۹۵ شکل گرفت.

وی گفت: سال ۹۴ هیئت امنای کمیته امداد تصمیم گرفت این خدمات پرداخت وام قرض‌الحسنه در یک بستر جدید انجام شود و در نهایت پس از بررسی‌های فراوان تصمیم بر این شد که در قالب یک صندوق قرض‌الحسنه این خدمات انجام شود و صندوق امداد ولایت فعالیت خودش را از نیمه اول سال ۹۵ آغاز کرد.

عاشوری افزود: وام‌های تا ۱۰ میلیون را با صفر درصد کارمزد پرداخت می‌کنیم. وام‌های بالای ۱۰ میلیون تومان فقط ۳ درصد کارمزد آن هم فقط یک بار دریافت می‌شود. در صورتی که طبق ضوابط بانک مرکزی ما می‌توانیم ۴ درصد کارمزد در ابتدای هر سال بگیریم.

برای اقشار زنان سرپرست خانوار که در تامین ضامن مشکل دارند، صندوق ضمانت ایجاد کردیم و خودمان ضامن می‌شویم که کار جدیدی است. مجوز بانک مرکزی را داریم و دستگاه‌های نظارتی، حسابرسی و سازمان امور مالیاتی بر همه فعالیت‌های ما نظارت دارند و ما عضو شبکه شتاب هم هستیم.

وی تصریح کرد: ما امانت‌دار سپرده‌های مردم هم هستیم. بخشی از منابع صندوق از محل منابع امداد است و یک بخش اعظم از منابع ما سپرده‌های مردم خیر و نوع‌دوست کشور است که از این محل صرفا وام پرداخت می‌شود و ما اجازه نداریم این سپرده‌ها را جایی سرمایه‌گذاری کنیم.

عاشوری گفت: در ۳۱ استان کشور، ۳۴ شعبه فعال داریم که تمام خدمات قرض الحسنه و بانکی را به مردم ارائه می‌دهند و در ۷۷۰ شهرستان و نقطه، عاملان یا باجه‌هایی داریم که تمام خدمات در آنجا به مردم ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: خدمات صندوق قرض‌الحسنه، پایه و بنیان پرداخت وام قرض الحسنه است. موضوع وام را در چندین سرفصل تقسیم‌بندی کردیم که اصلی‌ترین آن‌ها وام‌های کارگشایی است که برای گره‌گشایی از مشکلات اضطراری مردم مانند چالش‌های درمانی یا بدهی‌ها و تامین جهیزیه و ... ارائه می‌شود. نوع دوم وام ما که کمیته امداد خیلی روی آن برنامه‌ریزی کرده، اشتغال و خودکفایی است که از طریق این وام بخش اعظم این کار یعنی اشتغال‌زایی که مدنظر کمیته است، عملیاتی می‌شود. نوع سوم وام‌های ما ودیعه مسکن نام دارد؛ برای تامین ودیعه مسکن نیازمندان. نوع چهارم وام‌های مسکن است برای خرید، احداث یا تعمیر منازل. ما همچنین یک نوع وام به اسم وام‌های فرهنگی ویژه دانش آموزان و دانشجویان پرداخت می‌کنیم که از این خدمات برای خرید تبلت و سایر هزینه‌های تحصیلی استفاده می‌کنند.

عاشوری اعلام کرد: در سال جاری در حوزه وام‌های کارگشایی یک وام را مجزا کردیم به نام وام درمان که این وام جدید ایجاد شد و از اول امسال پرداخت کردیم.

عاشوری افزود: سال ۹۹ باید ۳ هزار میلیارد وام پرداخت می‌کردیم با زحمات همکاران ما و حمایت‌های مردم خیر و نیکوکار توانستیم ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان یعنی بیش از بودجه مصوب پرداخت کنیم و این وام‌ها در ۴۲۳ هزار فقره پرداخت شده است و در سال جاری هم تعهد ما پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان وام است که تا پایان مردادماه حدود ۷۶۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

کد خبر: ۱۰۵٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha