۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
مصرف انرژی ایران ۴ برابر کشورهای توسعه‌یافته است
مدیرکل دفتر راهبردی توزیع برق وزارت نیرو:

مصرف انرژی ایران ۴ برابر کشورهای توسعه‌یافته است

اردبیل، ارجمند، مدیرکل دفتر راهبردی و نظارت و انتقال و توزیع برق وزارت نیرو گفت: شدت مصرف انرژی ایران نسبت به دنیا ۲ برابر و نسبت به کشورهای توسعه یافته ۴ برابر است.

به گزارش خبرنگار بازار اردبیل، عبدالصاحب ارجمند ظهر چهارشنبه در کنفرانس فناوری و مدیریت انرژی در اردبیل اظهار داشت: تولید ۲ درصد انرژی جهان مربوط به ایران است که شدت انرژی ایران نسبت به دنیا ۲ برابر و نسبت به کشورهای توسعه یافته ۴ برابر است.

وی بیان کرد: در حال حاضر براساس شاخص‌ها رتبه آمادگی ایران برای گذار انرژی ۱۰۱ از بین ۱۱۵ کشور رسیده و برای رسیدن به یک وضعیت مطلوب و رویکرد و پارادایم قابل قبول نیاز به تغییر آرایش و بهبود عملکرد داریم تا به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

مدیرکل دفتر راهبردی و نظارت و انتقال و توزیع برق وزارت نیرو بیان کرد: در راستای مدیریت مصرف بهینه و استفاده مناسب از انرژی‌ها لازم است تا به صنعت برق به عنوان یک صنعت زیرساختی و استراتژیک نگاه شود و در راستای حل مشکلات موجود در این زمینه به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

ارجمند تصریح کرد: در این راستا نیازمند همکاری دانشگاه‌ها و استفاده از مقالات علمی برای کنترل وضعیت موجود و ساماندهی به شرایط هستیم تا بتوانیم به اهداف خود در این زمینه دست یافته و مشکلات و موانع موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

۶۰۰ مقاله پژوهشی به کنفرانس مدیریت انرژی ارسال شد
در ادامه عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: استقبال از پژوهشگران در زمینه فناوری و مدیریت انرژی بالاست و به همین منظور تاکنون ۶۰۰ مقاله به این کنفرانس ارسال شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر با با افزایش جمعیت نیازهای جدید در حوزه آب، انرژی به وجود آمده و چالش‌های جدی پیش روی ما قرار گرفته که به همین دلیل آب، هوا، خاک و آلودگی‌های آن‌ها به یک بحران تبدیل شده است.

حبیبی برگزاری این کنفرانس را به عنوان کار ارزشمند عنوان و استفاده از خروجی آن را مورد تأکید ویژه قرار داد و گفت: بهتر است در زمینه استفاده از علوم و فناوری‌های نوین در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم.

ایران دهمین کشور مصرف‌کننده انرژی جهان است
حسین شایقی عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس هفتمین کنفرانس بین‌المللی فناوری و مدیریت انرژی نیز در ادامه گفت: برای توسعه پایدار نیازمند برنامه‌ریزی، مدیریت و ارتقای صحیح فناوری برای حوزه انرژی هستیم و یا توجه به این که کشور ما دهمین کشور مصرف کننده انرژی در جهان است، بنابراین در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌های اساسی و قابل توجهی در استان اردبیل انجام شود.

شایقی تصریح کرد: ایران در تولید دی‌اکسیدکربن جزو ششمین کشور جهان و سرانه مصرف گاز ما حدود ۲.۵ برابر سرانه مصرف کشورهای توسعه یافته است که به همین منظور با برگزاری این کنفرانس‌ها درصدد هستیم چالش‌های موجود در حوزه فناوری و مدیریت انرژی را مدیریت کنیم.

وی اظهار کرد: ۶۲۰ مقاله به این کنفرانس ارسال شده بود که ۵۰۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و در این همایش پژوهشگران برتر حوزه انرژی کشور، رساله‌ها، پایان نامه‌ها و پروژه‌های برتر حوزه انرژی و مقالات برتر ارائه شده معرفی می‌شوند.

کد خبر: ۱۰۵٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha