۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
میزان مصرف برق ادارات چقدر است؟ | ادامه بحران برق در نیمه دوم سال
ناترازی تولید و مصرف برق ادامه دارد

میزان مصرف برق ادارات چقدر است؟ | ادامه بحران برق در نیمه دوم سال

یاقوتی مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر از قطع برق ادارات و دستگاه های دولتی پر مصرف  خبر داد و گفت:  ادارات حدود ۲ هزار مگاوات از برق کشور را مصرف می کنند.

بازار، گروه آب و انرژی: ادارات حدود ۳ درصد از برق تولیدی کشور را مصرف می کنند. بر اساس آمار اعلامی از سوی توانیر میزان تولید برق در این روزها حدود ۶۰ هزار مگاوات است که مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر می گوید ۲ هزار مگاوات آن در ادارات مصرف می شود.

عبدالامیر یاقوتی مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر البته امیدوار است که با با کاهش دما سهم ادارات و دستگاه های دولتی از مصرف برق هم کمتر شود. به گفته او،  ۶۰ درصد از برق مصرفی  در ادارات یعنی حدود ۱۲۰۰ مگاوات آن در بخش سرمایشی ادارات مصرف می شود و همین عامل باعث شده تا خاموشی های پراکنده همچنان ادامه دار باشد.

با این وجود اما به نظر می رسد که در زمستان  هم مساله ناترازی  در تولید و مصرف برق همچنان ادامه خواهد داشت و این همان مساله ای است که  مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر هم بدان اشاره می کند: «با توجه به مشکلاتی که به دلیل تامین برق نیروگاههای برق آبی در سال جاری به وجود آمد و به ویژه  چون در انتهای سال ذخایر آبی کاهش بیشتری می یابد، همچنان شاهد ناترازی در تولید و مصرف برق هستیم.»

دما کاهش پیدا کرد، مصرف نه
با وجود اینکه  مساله مدیریت مصرف برق همچنان ضروری است که اما خبری از کاهش مصرف برق دستگاه ها و ادارات دولتی نیست. این در حالی است که در روزهای گذشته شاهد کاهش دما بوده و به تبع آن نیاز به استفاده از وسایل سرمایشی هم کمتر شده است.

یاقوتی با بیان این که مصرف برق ادارات در روزهای اخیر همانند روزهای گرم تابستان امسال بود، تصریح کرد: انتظار داریم ادارات بتوانند حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر گفت:  براساس برنامه ای که برای ادارات داشتیم، این گروه از مصرف کنندگان باید سیستمهای سرمایشی را بر روی حداقل تنظیم می کردند تا مصرفشان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یابد و از آنجایی که این کاهش مصرف محسوس نبود، موضوع ممیزی مصرف انرژی ادارات مطرح شد.

قطع برق ادارات پر مصرف از مرداد
یاقوتی اضافه کرد: در جریان سرکشیها و اخطارها به ادارات در روزهای گرم سال، شاهد کاهش  ۴۰۰ مگاواتی مصرف برق بودیم.

یاقوتی همچنین یاداور شد: از ابتدای مردادماه ممیزی ادارات اجرا شد و براساس آن اداراتی که الگوی مصرف را رعایت نمی کردند یا میزان سرمایش آنها بیش از حد بود، اخطار اولیه دریافت و در صورت تکرار نسبت به قطع برق آنها اقدام می شد.

کد خبر: ۱۰۵٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha