۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
بزرگترین گلخانه آناناس کشور در گرگان به بهره برداری رسید
مجری طرح توسعه گلخانه های گلستان:

بزرگترین گلخانه آناناس کشور در گرگان به بهره برداری رسید

گرگان- رضا عرب، مجری طرح توسعه گلخانه های جهاد کشاورزی گلستان از بهره برداری بزرگترین گلخانه آناناس کشور در گرگان خبرداد.

سکینه رضا عرب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: اولین و بزرگترین گلخانه تولید آناناس در کشور در گرگان به بهره‌برداری رسید.

مجری طرح توسعه گلخانه های جهاد کشاورزی گلستان افزود: این گلخانه با مساحت ۱.۵ هکتار و با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این گلخانه از طریق نشا کشت بافتی از رقم MMD۲ بوده که با دستور وزیر در چند سال گذشته وارد کشور شده بود.

رضا عرب توضیح داد: با توجه به بحران تامین آناناس در کشور این رقم در آزمایشگاه ها تکثیر شده بود و هم اکنون به مرحله تولید و بهره‌برداری رسیده است و نشاء این گلخانه هم از این منابع تامین شده است.

مجری طرح توسعه گلخانه های جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: هر هکتار باغ ۱۰ شغل به صورت مستقیم و ۲۰ شغل به صورت غیرمستقیم ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: رقم قابل توجهی از آناناس کشور وارداتی بوده و ارز زیادی از این طریق خارج می‌شود در حالی که این امکان را داریم در شمال کشور آناناس تولید کنیم بنابراین این امر در دستور کار قرار گرفت و گلستان پایلوت این طرح شد.

رضا عرب گفت: این میوه ابتدا در یک فضای کوچک تر در گلستان کاشته شده بود و چون به نتیجه رسید فضا را گسترش داده و کار را در ابعاد بزرگتر آغاز کردیم.

کد خبر: ۱۰۵٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha