۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
خسارت ۹۸۸ میلیارد ریالی تگرگ به کشاورزی خراسان شمالی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

خسارت ۹۸۸ میلیارد ریالی تگرگ به کشاورزی خراسان شمالی

بجنورد- یوسفی- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از خسارت ۹۸۸ میلیارد ریالی تگرگ و سیلاب طی هفته گذشته در استان خبر داد.

عبدالله یوسفی در گفتگو با بازار؛ با اشاره به خسارت تگرگ و سیلاب در هفته گذشته در استان اظهار داشت: بارش باران و تگرگ و جاری شدن سیلاب در مدت‌زمان یادشده ۹۸۸ میلیارد و ۴۳۴ میلیون ریال به بخش کشاورزی استان خسارت زد.

وی بیشترین خسارت وارده شده را مربوط به شهرستان بجنورد عنوان کرد و افزود: این بارش‌ها به شهرستان بجنورد ۵۷۹ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال، شهرستان شیروان ۲۸۸ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال، شهرستان راز جر گلان ۶۹ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال و شهرستان مانه و سملقان ۵۰ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال خسارت وارد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی این خسارت‌ها را شامل اراضی زراعی، باغی، خرمن گندم، جاده بین مزارع، استخر ذخیره آب، موتور آب، رسوب‌گذاری چاه آب، رسوب‌گذاری اراضی زراعی و باغی عنوان کرد.

یوسفی همچنین گفت: کانال انتقال آب، بند خاکی پروش ماهی، رسوب‌گذاری دامداری روستایی، آب‌گرفتگی انبار علوفه و تخریب دیوار باغ ازجمله خسارت‌های وارده شده بارش باران و تگرگ و جاری شدن سیلاب در هفته گذشته در استان بود.

کد خبر: ۱۰۵٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha