۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
افزایش بی رویه قیمت کفش در لرستان/ مردم قدرت خرید ندارند
رئیس اتحادیه کفش لرستان:

افزایش بی رویه قیمت کفش در لرستان/ مردم قدرت خرید ندارند

لرستان- دولتشاه، رئیس اتحادیه کفش لرستان گفت: افزایش بی‌رویه قیمت کفش در استان در حالی ادامه دارد که مردم دیگر قدرت خرید ندارند.

غلامحسین دولتشاه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: حدود ۳۰۰ واحد کفش فروشی در خرم‌آباد فعالیت دارند و در حال حاضر ۸۰ الی ۸۵ درصد از اجناس بازار، ایرانی هستند در حالیکه سال‌های قبل، ۷۰ تا ۸۰ درصد از اجناس، خارجی بوده است.

وی با بیان اینکه اگر تولیدی‌ها در ساخت کالای ایرانی دقت کافی داشته باشند اجناس ما از کالاهای ژاپنی کیفیت بالاتری خواهند داشت، افزود: در حال حاضر ما بهترین چرم دنیا را داریم ولی متاسفانه به صورت خام به کشورهایی مانند ترکیه، ایتالیا و... صادر می‌شود، همچنین بهترین فوم دنیا را داریم ولی متاسفانه مردم، تمایل به خرید فوم تایلندی دارند.

رئیس اتحادیه کفش عنوان کرد: بازارهای خارجی دقت زیادی بر کیفیت و ظرافت کار دارند ولی متاسفانه در کشور ما تولیدی‌ها خیلی به این موضوع دقت نمی‌کنند وگرنه اگر به این مهم توجه می‍‌کردند هیچ کالایی از لحاظ کیفیت با تولیدات ایرانی برابری نمی‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته کفش بچه‌گانه را ۴۵ تومان می‌خریدیم ولی همان کفش در حال حاضر ۱۳۰ تا ۱۸۰ هزار تومان قیمت دارد؛ قیمت کفش به صورت لحظه‌ای در حال افزایش است که این افزایش بی‌رویه قیمت‌ها بر کاهش تقاضا از سمت مردم تاثیر بسیار زیادی گذاشته است و مردم دیگر قدرت خرید ندارند.

دولتشاه بیان کرد: شاید یک کارمند ۶ تا ۷ میلیون تومان حقوق بگیرد ولی یک کارگر ساده که ممکن است فقط ۱۰ روز در یک ماه کار کند، چگونه می ‌تواند با این قیمت‌ها، کفش بخرد؛ از طرفی به فروشنده‌ها اعلام می‌شود که حداکثر ۲۰ درصد بر قیمت تمام شده اضافه کنند در حالی که از سال گذشته نرخ اجاره‌بها دو برابر شده است.

وی با بیان اینکه اگر دولت به اصناف وام پرداخت کند فروشنده‌ها می‌توانند پول نقد به تولیدی‌ها پرداخت کنند، گفت: در این صورت تولیدی نیز جنس را با قیمت کمتری در اختیار فروشنده قرار می‌دهد، متاسفانه دولت روحانی نه تنها هیچ کمکی به ما نکرد بلکه بازار را نیز خراب کرد.

رئیس اتحادیه کفش لرستان با بیان اینکه بسته بودن مغازه‌ها در شرایط کرونایی فعالیت اصناف را مختل کرد، اظهار داشت: این موضوع باعث شده که چک‌های زیادی برگشت بخورد و بسیاری از افراد روانه زندان شوند؛ چرا متروها را با آن حجم از شلوغی تعطیل نکردند ولی مغازه‌هایی که ممکن است یک یا دو مشتری وارد آن شوند را تعطیل کردند و به کسب و کار کردم خسارت زدند.

کد خبر: ۱۰۵٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha