۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
آسیب انحصاری شدن بخشی از قطعات به کیفیت محصول نهایی| جایگاه شارژبرقی نیاز به سرمایه گذاری دولتی دارد
مدیرعامل شرکت فن گستران خودروی توسن؛

آسیب انحصاری شدن بخشی از قطعات به کیفیت محصول نهایی| جایگاه شارژبرقی نیاز به سرمایه گذاری دولتی دارد

کرج- مدیرعامل شرکت فن گستران خودروی توسن گفت: ایجاد زیرساخت‌های شارژی ضرورتی است که نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی دارد و قطعاً نیاز به ورود دستگاه های دولتی است که بتوانند این زیرساخت را ایجاد بکنند.

«آیدین بیاضیان» مدیرعامل شرکت دانش بنیان «فن گستران خودروی توسن» در گفتگو با بازار با بیان اینکه زمینه مواد اولیه زمینه گسترده ای است، افزود: در برخی موارد تامین کننده داخلی داریم اما برخی از ملزومات آن وارداتی است که با توجه به همه گیری کرونا و شرایط اقتصادی دنیا در واقع ما هم در حال حاضر برای تامین مواد اولیه ساده مانند قلع با چالش مواجه هستیم.

بیاضیان با اشاره به اینکه حدود ۷۵ درصد قطعات مورد نیاز برای تولید موتورسیکلت داخلی و ۲۵ درصد خارجی است، گفت: ما قطعات استراتژیک و تکنولوژیک موتور سیکلت برقی را داخلی سازی کردیم. در برخی موارد که از تولید کننده های داخلی تامین کنیم به واسطه انحصارهایی که به وجود آمده، گاهی ممکن است کیفیت مناسب نداشته باشد به عنوان مثال اگر دولت در بحث واردات لاستیک بازنگری کند، یا تامین کننده ها تنوع را بیشتر کنند و به استانداردهای جهانی نزدیک تر شوند خیلی بهتر است و راحت تر می توانیم کار کنیم.

وی اظهار کرد: قطعات استراتژِک و تکنولوژیک را داخلی سازی کردیم و در داخل کشور طراحی و تولید می کنیم مانند الکتروموتور که از شرکت های هلدینگ و باتری پک از شرکت های هلدینگ تامین کننده آن هستند. سایر موارد مانند کنترلر ها هم توسط تامین کننده های داخلی تولید می شود.

مدیرعامل شرکت «فن گستران خودروی توسن» با تاکید بر اینکه «باطری پک» قلب و عملا" مهمترین بخش موتور سیکلت است، گفت: به همین دلیل فقط وارد نمی کنیم تا تاریخ مصرف موثر آن نزدیک شود.

ایجاد زیرساخت های شارژی نیاز به سرمایه گذاری دستگاه های دولتی دارد
وی در پاسخ به تمهیدات لازم برای احداث ایستگاه های شارژ اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌های شارژی ضرورتی است که نیاز به سرمایه‌گذاری بسیار بالایی دارد و قطعاً نیاز به ورود دستگاه های دولتی است که بتوانند این زیرساخت را ایجاد بکنند. ما به این موضوع هم فکر کردیم و به عنوان راهکار برای این مسئله، شارژهای آنبورد را برای موتورسیکلت های مان در نظر گرفتیم. یعنی نیاز نیست یک شارژر خیلی سنگین را با خود همواره حمل کنید در موتور سیکلت های توسن موتور شما فقط کابل را در می آورید و آن‌ را به برق شهری در هرجایی متصل می کنید و موتورسیکلت شما را در کمترین زمان (۳ ساعت) شارژ کامل می کند. به علاوه مجموعه توسن موتور ایستگاه های شارژ هوشمند را طراحی و نمونه سازی کرده است و آماده همکاری با سازمان های دولتی برای ایجاد زیرساخت شارژ در کشور می باشد.

مدیرعامل توسن در پاسخ به این پرسش که اغلب موتورهای برقی بعد از مدتی با مشکل خرابی باطری مواجه می شوند، گفت: باتری پک های توسن تولید داخلی هستند و با توجه به توان موتورسیکلت های تولیدی شرکت، تمامی باطری‌پک های ما لیتیوم-یون هستند و استانداردهای سختگیرانه اروپا را گذرانده‌اند و در واقع در رده ی باتری پک های بسیار با کیفیت هستند. باتری پک های توسن موتور از لحاظ چگالی انرژی، مقاومت در برابر حریق، ضربه و سقوط مقاوم هستند و در رِنج های دمایی بسیار گسترده ای توانایی عملکرد دارند. لذا شرکت توسن موتور تنها شرکتی در ایران می باشد که گارانتی و خدمات پس از فروش باتری پک ارائه می دهد.

بیاضیان افزود: با توجه به محدودیت های قانونی که در سالهای گذشته در کشور بوده برخی از شرکت‌ها اقدام به واردات موتور سیکلت های برقی بسیار کم کیفیت کرده‌اند که اکثراً باطری های سرب اسیدی داشتند که در زمان کوتاهی با مشکل مواجه می شوند و باعث می‌شود کاربر زمان بسیار کمی از آن بتواند استفاده کند و بعد از آن کاملاً غیر عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: دیدگاه ما این است که محصولی را تولید کنیم که کاربران به سادگی بتوانند از آن استفاده کنند. ما در حال حاضر مشتریانی داریم که در بازه ۴ ماهه تقریبا ۱۳ هزار کیلومتر از محصولات ما استفاده کرده‌اند و این موید کیفیت موتورسیکلت های ما است.

کد خبر: ۱۰۵٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha