۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
تشدید فعالیت سامانه بارشی در قم/ احتمال سرمازدگی باغات وجود دارد
هواشناسی قم هشدار داد؛

تشدید فعالیت سامانه بارشی در قم/ احتمال سرمازدگی باغات وجود دارد

قم - اداره کل هواشناسی استان قم در اطلاعیه‌ای از بارش باران شدید طی ساعات آینده در قم خبر داد و گفت: تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی و سیلاب باید اتخاذ شود.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل هواشناسی قم، این مرکز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی ساعات آینده در قم شاهد بارش باران گاهی با رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات همراه با کاهش دما و دید افقی خواهیم بود که به صورت موقت وزش باد شدید در قم رخ خواهد داد که سرعت باد به ۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

در ادامه اطلاعیه تصریح شده است: بارش‌ها در شهر قم حداکثر ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر است و بارش حداکثر ۵۰ تا ۷۰ میلیمتری در سایر مناطق به ویژه جنوب و غرب استان و بارش حداکثر ۱۰ تا ۲۰ سانتی متری برف در ارتفاعات پیش بینی می‌شود.

هواشناسی قم اعلام کرد: بر اثر این بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید، سرمازدگی باغات، آسیب به سازهای غیرمقاوم در برابر باد وجود دارد.

در این اطلاعیه به مدیریت سدها و آب بندها توصیه شده تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری و حفاظت از سازه‌های آسیب‌پذیر در برابر باد را اتخاذ کنند.

کد خبر: ۱۰٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha