۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
درآمد ۴۰.۸۵میلیارد دلاری چین از بازیهای ویدئویی؛ یعنی ۳۴ برابر فروش نفت ایران
بزرگترین کشورهای صادر کننده بازی های ویدئویی کدامند؟

درآمد ۴۰.۸۵میلیارد دلاری چین از بازیهای ویدئویی؛ یعنی ۳۴ برابر فروش نفت ایران

در حالیکه چین و آمریکا در بخش بازی های ویدئویی، برای کسب مقام اول با یکدیگر رقابت می کنند، پیش بینی می شود درآمد چین از این صنعت تا ۲۰۲۵ به ۷۱ میلیارد دلار برسد.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: بازی های ویدئویی دیگر تنها یک سرگرمی نیست که فقط جوانان از آن لذت می برند بلکه با رشد نسل ها با بازی های ویدئویی در زندگی عادی، اندازه بازار بازی های ویدئویی در سراسر جهان افزایش یافته است. به گونه ای که در سال ۲۰۲۰ کشور چین با درآمد ۴۰.۸۵ میلیارد دلار در میان بزرگترین بازارهای بازی جهان قرار دارد. همچنین بازار بازی های ویدئویی در ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد و درآمد سالیانه تقریبی آن ۳۶.۹۲ میلیارد دلار است.

چین فقط از بازی کردن مردم بیش از ۳۴ برابر بیشتر از درآمد نفتی ما درآمد داشته است.  این در حالی است که  توانمندی ایرانی ها در ساخت  بازی های ویدئویی  قابل تامل بوده و قابلیت درآمد زایی بیشتری در این حوزه داریم

 بای این که اندازه این رقم و بزرگی آن را دریابید؛ بد نیست بدانید که برآوردها حاکی از درآمد ۱.۲ میلیارد دلاری فروش نفت  دارد که این بدان معنی است چین فقط از بازی کردن مردم بیش از ۳۴ برابر بیشتر از درآمد نفتی ما درآمد داشته است.  این در حالی است که  توانمندی ایرانی ها در ساخت  بازی های ویدئویی  قابل تامل بوده و قابلیت درآمد زایی بیشتری در این حوزه داریم .

جالب است بدانید چین و ایالات متحده سالهاست که برای کسب رتبه برتر بزرگترین بازار بازی های جهانی در حال رقابت با یکدیگر هستند. شرکت Tencent  یکی از بزرگترین شرکت های آنلاین در سراسر جهان  است که بازار بازی در چین را هدایت می کند و در سال ۲۰۱۹، تقریباً یک سوم درآمد خود را از طریق بازی های خود ایجاد کرد و در سال ۲۰۲۰ نیز درآمدی معادل ۱۱۴.۷ میلیارد یوآن کسب کرد. این شرکت همچنین دارای چندین سهام کنترل کننده در طیف گسترده ای از شرکت های بازی آنلاین و تلفن همراه در سراسر جهان است.   از سوی دیگر برآورد شده است که تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۵۴ میلیون نفر بازی باز موبایل در کشور چین وجود داشته است. بر اساس برآوردهای صورت گرفته پیش بینی شده است که درآمد کشور چین از صنعت بازی تا سال ۲۰۲۵ به ۷۱ میلیارد دلار برسد!

بازی بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ آمریکایی ها است. به طوری که  آمارهای فعلی صنعت تخمین می زند که نزدیک به ۱۷۵ میلیون نفر بازی باز دیجیتال در این کشور وجود دارد

درآمد آمریکا تا ۲۰۲۵ از بازی های دیجیتال به ۴۲ میلیارد دلار می رسد  
بازی های ویدوئی در ایالات متحده آمریکا به عنوان دومین بازار بزرگ این صنعت، در حال حاضر به عنوان یکی از اصلی ترین انواع سرگرمی در نظر گرفته می شود  و به عبارتی بازی بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ آمریکایی ها است. به طوری که  آمارهای فعلی صنعت تخمین می زند که نزدیک به ۱۷۵ میلیون نفر بازی باز دیجیتال در این کشور وجود دارد. نکته جالب توجه اینکه طبق نظرسنجی انجام شده در سال ۲۰۲۰، ۶۵ درصد از بزرگسالان در ایالات متحده حداقل در یک پلتفرم بازی های ویدئویی وارد شده و بازی کرده اند.  همچنین پیش بینی شده است که درآمد ایالات متحده آمریکا تا سال ۲۰۲۵ از صنعت بازی های دیجیتال به بیش از ۴۲ میلیارد دلار برسد.

پیش بینی شده است درآمد ژاپن از صنعت بازی های ویدئویی  تا سال ۲۰۲۵ به ۲۴ میلیارد دلار برسد

ژاپن؛ در جایگاه سوم درآمدزایی از صنعت بازی های دیچیتال و ویدئویی
بر
اساس اطلاعات منتشر شده، کشور ژاپن در جایگاه سوم صنعت باز های ویدئویی و دیجیتالی جهان از نظر میزان درآمد قرار گرفته است که برآورد می شود تا پایان سال ۲۰۲۱ به درآمدی بالغ بر ۱۸ میلیارد دلار دست یابد. همچنین پیش بینی شده است درآمد ژاپن از این صنعت تا سال ۲۰۲۵ به ۲۴ میلیارد دلار برسد.

درآمد ۸ میلیارد دلاری کره جنوبی و انگلیس از صنعت بازی های دیجیتالی تا ۲۰۲۵
از سوی دیگر کشور کره جنوبی در جایگاه چهارم دنیا قرار گرفته است و بر اساس برآوردهای صورت گرفته درآمد این کشور از صنعت بازی های دیجیتالی تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۶.۲ میلیارد دلار می رسد. همچنین پیش بینی شده است در آمد این کشور از صنعت نامبرده تا ۲۰۲۵ مرز ۸ میلیارد دلار را رد می کند.

درآمد ۴۰.۸۵میلیارد دلاری چین از بازیهای ویدئویی| چین با بازی 34 برابر فروش نفت ایران درآمد دارد!
تخمین درآمد ۱۰ کشور برتر جهان از صنعت بازی های ویدئویی تا ۲۰۲۵

 برای کشور انگلیس نیز به عنوان چهارمین کشور با درآمد بالا از صنعت بازی های دیجیتال و ویدئویی برآورد شده است که تا پایان ۲۰۲۱ به درآمدی بالغ بر ۶ میلیارد دلار دست یابد و تا ۲۰۲۵ نیز درآمدی به میزان ۸.۶ میلیارد دلار را کسب نماید. از سوی دیگر کشورهای «هند، فرانسه، روسیه، آلمان و مکزیک» نیز در سال ۲۰۲۰ به ترتیب در جایگاه ششم تا دهم دنیا از نظر میزان درآمد حاصل از صنعت بازی های دیجیتالی و ویدئویی قرار گرفته اند.

بازی های تلفن همراه ۷۰ درصد از کل درآمد بازی های ویدئویی جهان را حاصل می کنند

بازی های تلفن همراه؛ درآمدزا ترین بازی های ویدئویی جهان
گفتنی است در سراسر جهان، بازی های تلفن همراه با حدود ۷۰ درصد، در حال حاضر اکثریت درآمد بازی های ویدئویی را تشکیل می دهند و برآورد می شود در سال ۲۰۲۱ بازی های تلفن همراه در سراسر جهان درآمدی به میزان ۹۰ میلیارد دلار ایجاد کند. علاوه بر این بخش کنسول با ۴۹.۲ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار گرفت و بازی های رایانه ای با ۳۵.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ در رتبه آخر از نظر درآمد زایی قرار گرفت.

افزایش ۱۴ درصدی فروش بین المللی بازی های ویدئویی از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰
آمار جهانی همچنین نشان می دهد که صادرات جهانی کنسول های بازی های ویدئویی و تجهیزات مربوطه در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲۳.۷ میلیارد دلار بوده است. این مبلغ نشان دهنده افزایش ۴۷.۶ درصدی برای همه صادر کنندگان بازی های ویدئویی در یک دوره پنج ساله از سال ۲۰۱۶ است که ارزش بازی های ویدئویی صادر شده  در آن سال ۱۴.۷ میلیارد دلار بوده است. این در شرایطی است که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، فروش بین المللی بازی های ویدئویی ۱۴.۲ درصد افزایش یافت.

تامین کنندگان در قاره آسیا بالاترین ارزش دلاری بازی های ویدئویی صادر شده را در طول سال ۲۰۲۰ر رقم زده اند

آسیا؛ صدر نشین صادر کنندگان بازی های ویدئویی در ۲۰۲۰
جالب است بدانید در سال ۲۰۲۰ کشورهای «چین، ژاپن، لهستان، آلمان و هنگ کنگ» ۵ صادر کننده اول بازی های ویدئویی بودند و در مجموع بیش از سه چهارم بازی های ویدوئی جهان را در این سال تامین کرده اند.

از سوی دیگر بر اساس قاره ها، تامین کنندگان در قاره آسیا بالاترین ارزش دلاری بازی های ویدئویی صادر شده را در طول سال ۲۰۲۰ با محموله هایی به ارزش ۱۵ میلیارد دلار رقم زده اند که در واقع ۶۹.۵ درصد از کل خرید و فروش این محصولات را انجام داده اند. در رتبه دوم نیز صادرکنندگان اروپایی با ۲۴.۶ درصد قرار گرفته اند و آمریکای شمالی نیز با ۵.۶ درصد خرید و فروش در جایگاه سوم قرار گرفته اند.

به عبارت ساده تر در سال ۲۰۲۰ کشور چین با صادراتی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار بزرگترین صادر کننده بازی های ویدئویی بوده است و بیش از ۴۶ درصد از کل بازی های ویدئویی صادر شده را صادر کرده است. پس از آن نیز کشور ژاپن با انجام صادراتی به ارزش ۲.۷ میلیارد دلار سهمی به میزان ۱۲.۶ درصد در این بازار داشته است و جایگاه دوم دنیا را به خود اختصاص داده است. کشور  لهستان نیز با صادراتی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار صادر کننده ۷ درصد از کل صادرات در این بخش بوده و در جایگاه سوم بزرگترین صادر کنندگان بازی های ویدئویی دنیا در ۲۰۲۰ قرار گرفته است.  

مالزی در ۲۰۲۰ بیش از ۹۱۸ درصد صادرات بازی های ویدئویی خود را افزایش داد
همچنین کشورهای «آلمان با ۱.۴ میلیارد دلار، هنگ گنک ۱.۰۵ میلیارد دلار، ایالات متحده ۱میلیارد دلار، ویتنام ۹۵۷ میلیون دلار، اسپانیا ۸۵۲ میلیون دلار، بریتانیا ۳۲۸ میلیون دلار، سوئد ۲۰۹ میلیون دلار، هلند ۱۷۳ میلیون دلار سنگاپور ۱۶۵ میلیون دلار، جمهوری چک ۱۵۳ میلیون دلار، فرانسه ۱۴۲ میلیون دلار و مالزی نیز با ۱۲۸ میلیون دلار» صادرات بازی های ویدئویی در سال ۲۰۲۰ در جایگاه چهارم تا پانزدهم دنیا قرار گرفته اند.

در واقع این ۱۵ کشور در سل ۲۰۲۰ بیش از ۹۵ درصد از صادرات بازی های ویدئویی در جهان را رقم زده اند و در این میان کشور مالزی از سال ۲۰۱۹ سریعترین رشد صادرات را به میزان ۹۱۸ درصد داشته است! با این وجود هنگ کنگ نیز در سال ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ کاهش صادراتی به میزان ۱۴ درصد داشته است.

کد خبر: ۱۰۵٬۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha