۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
بسته حمایتی جدید برای هنرمندان آسیب دیده از کرونا
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد

بسته حمایتی جدید برای هنرمندان آسیب دیده از کرونا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسته‌های حمایتی جدید برای هنرمندان آسیب دیده از کرونا در وزارتخانه تدوین شده است که پس از تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا به همه هنرمندان تعلق می‌گیرد.

به گزارش بازار، محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه نشست هم اندیشی اعضاء شورای عالی انقلاب فرهنگی با وزیران جدید دولت سیزدهم افزود: بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری از جمله ساخت برنامه نمایشی و اجرای آن، جامعه محور هستند که در دوران کرونا بیشترین آسیب را دیدند.

وی بیان کرد: خوشبختانه در این چند روز گذشته، بسته حمایتی ویژه‌ای برای اصحاب فرهنگ و هنر تهیه و تدوین شد تا به هیئت دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا تقدیم شود.

اسماعیلی اضافه کرد: پس از تصویب بسته حمایتی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، حمایت‌های مادی از جمله ارائه تسهیلات و ... به هنرمندان کشور تعلق می‌گیرد تا بخشی از مشکلات آن‌ها برطرف شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همکاری وزاتخانه با شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره و عنوان کرد: در دور جدید فعالیت ها، شورای هنر کشور، ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت ویژه فعال خواهد شد.

محمد مهدی اسماعیلی گفت: با فعالیت شورای هنر، یک فضای بسیار خوب برای برطرف شدن مشکلات ساختاری و فضای فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور انجام می‌شود و مصوبات شورا در صورت تایید در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مصوبات قانونی اجرا خواهد شد.

وی افزود: از آن جایی که ریاست شورای هنر بر عهده وزیر است، دبیرخانه این شورا ظرف چند روز آینده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال می‌شود.

کد خبر: ۱۰۵٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha