۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
 حمایت از تولید صرفاً در افزایش تناژ خلاصه نمی‌شود
معاون اسبق برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک:

حمایت از تولید صرفاً در افزایش تناژ خلاصه نمی‌شود

وجدان‌دار، معاون اسبق برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک گفت: قیمت تمام شده تولید بالاست و تولیدکنندگان خارجی هم در بازار ما نیستند.

به گزارش بازار، مرتضی وجدان‌دار، معاون اسبق برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه حمایت از تولید و مانع زدایی ها، صرفا در افزایش تناژ خلاصه نمی شود گفت: قیمت تمام شده تولید بالاست و تولیدکنندگان خارجی هم در بازار ما نیستند.

وی معتقد است هرچقدر بیشتر به پتانسیل مناطق و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در مناطق مختلف کشور پرداخته و نهادینه شود از بسیاری مهاجرت ها به مناطق برخوردارتر و شهرهای بزرگ جلوگیری خواهد شد.

وجدان‌دار توجه به پتانسیل اقتصادی مناطق مختلف کشور در تولید و توسعه را ضروری خواند و افزود: اگر به پتانسیل و ظرفیت هر یک از مناطق به درستی توجه شود بازار هم به برخورد پلیسی نیازی پیدا نخواهد کرد.

معاون اسبق برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از روزمرگی و عدم برنامه برنامه ریزی در دولتها انتقاد و خاطرنشان کرد: متاسفانه تمرکز بسیاری از مدیران در دولتها این بوده که امروز مشکل مرغ و گوشت را حل کنیم و فردا هم معضل گوجه.

وی درمورد خصوصی سازی و اهتمام دولتها به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: متاسفانه گاهی اوقات بسیاری از مدیران دولتی می ترسند که عنان برخی بخش های دولتی را به بخش خصوصی واگذار کنند و در حقیقت از اجرای سیاست های اصل ۴۴ می ترسند که امیدواریم این ترس در دولت سیزدهم نباشد.

در ادامه، مهندس آرمان خالقی عضو هیئت مدیره و قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران وضعیت تورم و افزایش قیمتها را برای ادامه فعالیت تولیدکنندگان نگران کننده خواند و گفت: هرچه قدر که تورم شدید تر شود کاهش فروش و رکود را تشدید خواهدکرد چراکه قدرت خرید مردم به این نسبت بالا نمی رود.

وی با بیان اینکه شرایط تحریمی و تورم، صادرات کشور را نیز تحت تأثیر قرار داده است، افزود: متاسفانه بازار داخلی هم شرایطی ندارد که مردم بتوانند کالاهای مصرفی بادوام مانند لوازم خانگی و خودرو را خرید کنند از این رو صنایع هم وضعیت خوبی ندارند.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه بازار شرایط باثباتی ندارد گفت: بعد از کاهش ارزش پول ملی ما شاهد خروج سنگین کالاها از کشورمان هستیم که مصداق بارز آن هم در این روزها هویج است.

خالقی در رادیو گفت وگو تأکید کرد: دولت باید نقش هدایت گری و نظارتی داشته باشد نه مداخله گری.

کد خبر: ۱۰۵٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha