۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
ماهانه ۱۲هزار دستگاه خودروی ترانزیتی در مرزهای ارومیه پایش سوخت می‌شوند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ماهانه ۱۲هزار دستگاه خودروی ترانزیتی در مرزهای ارومیه پایش سوخت می‌شوند

ارومیه- مجرد، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه گفت: با هدف مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی و پایش سوخت، ماهانه ۱۲ هزارو ۱۳۰دستگاه خودروی ترانزیتی در مرزهای ارومیه پایش می شود.

احمد مجرد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه آذربایجان غربی ۸۲۳ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور خارجی داشته و ۲۲ درصد از پایانه مرزی کشور در این استان واقع شده است، افزود: به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت در حوزه جغرافیایی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه از طریق چهار پایانه مرزی سرو، بازرگان، رازی و پلدشت فرآیند عملیات پایش سوخت را انجام میدهد

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع قاچاق سوخت در کشور، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه توانسته به صورت شبانه روزی با استفاده از سیستم های هوشمند روزآمد و با کاهش نقش اپراتور به عنوان نیروی انسانی میزان قاچاق سوخت از طریق وسایط نقلیه خروجی را به طور چشمگیری کاهش دهد.

مجرد خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در هیچ کدام از شهرهای مرزی منطقه ارومیه در رابطه با تامین و توزیع سوخت مورد نیاز برای کامیون های خروجی از کشور وجود ندارد.

وی از تداوم اجرای طرح رایگان تبدیل خودروهای عمومی به سیستم دوگانه سوز در استان خبر داد و افزود: تاکنون در قالب این طرح ۱۳ هزار و ۱۵۳ دستگاه خودروی عمومی و باری به صورت رایگان در طرح دوگانه سوز نمودن خودروها به CNG خدمات دریافت کرده اند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه با بیان اینکه هم اکنون ۷۶۴ دستگاه خودرو عمومی نیز مشخصات آنها تأیید و فرآیند نوبت‌دهی آنها انجام شده و در انتظار تبدیل به سر می‌برند، اضافه کرد: کلیه فرایند تبدیل خودروهای عمومی اعم از تاکسی و وانت بار در ۲۰ مرکز مجاز بصورت رایگان در حال انجام است.

مجرد اضافه کرد: با توجه به تداوم طرح تبدیل رایگان خودروهای عمومی، ضروری است مالکان خودروهای عمومی وانت بار و مسافر هر چه سریع تر در سامانه gcr.niopdc.ir ثبت نام کرده و تا زمان تبدیل به دوگانه سوز شدن از سهمیه اعتباری برخوردار شوند، در غیر اینصورت سهمیه اعتباری آنها کاسته شده و مانند خودروهای عادی از سهمیه سوخت برخوردار می‌شود.

وی با اشاره به گازسوز شدن ۱۳ هزار و ۷۰۰ خودروبه صورت رایگان در ارومیه عنوان کرد: از ابتدای اجرای این طرح ۱۳ کارگاه مجاز برای رسیدگی به این امر در حال فعالیت و خدمات رسانی به صورت رایگان هستند و تاکنون ۱۳ هزار و ۷۰۰ خودرو به صورت رایگان دوگانه سوز شده آذربایجان غربی رتبه اول کشوری را این خصوص به خود اختصاص داده است.

وی افزود: طبق اطلاع رسانی هایی که قبلا در این خصوص انجام شده بود مالکان و رانندگان خودروها می توانند از طریق سایت gcr.niopdc.ir نسبت به دوگانه سوز کردن رایگان خودروی خود ثبت نام و برای نوبت گیری اقدام نمایند، لازم بذکر است طرح مذکور تا ابتدای سال ۱۴۰۱ قابل اجرا است.

مجرد تصریح کرد: کارگاه های مجاز معرفی شده برای دوگانه سوز کردن خودروها مرتبا توسط کارشناسان و متخصصان مربوطه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه مورد پیگیری و بازرسی قرار می گیرد.

کد خبر: ۱۰۵٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha