۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
برگزاری بیش از ۶۱ هزار گشت مشترک بازرسی در ۴ ماهه نخست امسال
مدیرکل بازرسی امور تعزیرات سازمان حمایت عنوان کرد

برگزاری بیش از ۶۱ هزار گشت مشترک بازرسی در ۴ ماهه نخست امسال

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت از برگزاری بیش از ۶۱ هزار گشت مشترک بازرسی در ۴ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سید مجتبی سجادی جزی، درخصوص تشریح عملکرد بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها، تلفن ۱۲۴ ستاد سازمان‌های مذکور و اپلیکیشن (سامانه اطلاع رسانی قیمت) در ۴ ماهه اول سال جاری بیان کرد: در راستای نظم دهی و انسجام بیشتر فرایند تنظیم بازار، بازرسی های مستمر توسط اکیپ‌های بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استان ها صورت می گیرد و طی این مدت نیز ۶۱ هزار و ۲۸۹ گشت مشترک با حضور بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها و سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاههای ذیصلاح از جمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه ها و... انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای این گشت‌های مشترک ۲۰ هزار و ۷۵۷ فقره پرونده تخلفاتی به ارزش تقریبی ۵ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال تشکیل و جهت رسیدگی و صدور رای به ادارات کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درخصوص دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی افزود: در ۴ ماهه اول امسال در مجموع ۷۱ هزار و ۶۳۳ فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری استان ها دریافت گردیده است که از این تعداد ۸۳ درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته و ۱۷ درصد باقی مانده نیازمند اظهارنظر کارشناسی و یا استعلام حقوقی از سوی مراجع ذیربط می باشد.

سجادی جزی گفت: عمده گزارشات مردمی در بخش کالایی، مربوط به عرضه نان، مرغ و در بخش خدمات، مربوط به تعمیر خودروهای سبک و رستوران ها بوده است که غالباً گرانفروشی و عدم درج قیمت بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین در مدت زمان مذکور ۶۸ هزار و ۳۵۲ پرونده از طریق سازمان های صنعت، معدن وتجارت استان ها تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال گردیده است که با لحاظ پرونده های باقی مانده از سال گذشته ۹۰ هزار و ۴۲۵ رای از سوی شعب تعزیرات حکومتی صادر گردیده که ارزش ریالی پرونده ها بیش از ۶۲ هزار میلیارد ریال و میزان جرائم وصولی، بر اساس اطلاعات دریافتی نزدیک به ۵۸۵ میلیارد ریال اعلام شده است.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همچنین یادآوری کرد: طی این مدت تعداد ۱۱۳ فقره پرونده نیز راساً توسط این سازمان به ادارات کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

سجادی جزی درخصوص طرق مختلف طرح شکایات از سوی شهروندان اعلام کرد: مردم با مراجعه به ستاد خبری سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و شهرستانهای تابعه می توانند نسبت به تنظیم شکایت خود اقدام نمایند اما باتوجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا توصیه می شود شهروندان شکایات خود را از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن آپ مطرح نمایند، چنانچه شکایت آنها قابل پیگیری باشد، یعنی در قالب قوانین حمایت از حقوق مصرف کنندگان، نظام صنفی یا تعزیرات حکومتی تعریف شده باشد، اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

وی در این خصوص افزود: طی ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲ هزار و ۲۲۴ فقره شکایت از طریق سامانه اطلاع رسانی دریافت گردیده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۹ پرونده مختومه اعلام شده که در مجموع ۲۶ درصد از شکایات دریافتی در سطح کشور منجر به احراز تخلف و ارسال پرونده به مراجع رسیدگی کننده شده است.

سجادی جزی در پایان گفت: در این میان استان تهران با ۵ هزار و ۱۰۴ فقره گزارش دریافتی، بخش عمده ای از شکایات مردمی را مورد رسیدگی قرار داده است است.

کد خبر: ۱۰۵٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha