۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
احیای تعاونی‌ها نیازمند تقویت روحیه تیمی است
کارآفرین و تعاون‌گر نمونه اردبیل:

احیای تعاونی‌ها نیازمند تقویت روحیه تیمی است

اردبیل- کارآفرین و تعاون‌گر نمونه اردبیل گفت: احیای تعاونی‌های استان نیازمند تقویت روحیه تیمی و توجه به مؤلفه همدلی و هماهنگی بیشتر است.

علی امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال‌های اخیر در یک کار تیمی هماهنگ با اعضای هفت نفره هیئت مدیره فعالیت‌های خوبی را در حوزه درمانی، فرهنگی و اجتماعی شروع کردیم که به رغم مشکلات و نارسایی‌ها در ابتدای کار، امروز نمونه موفق از تعاونی فعال را در استان اردبیل شاهد و ناظر هستیم.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته به عنوان تعاونی برتر در سطح کشور معرفی شدیم و با تقویت روحیه همدلی و کار تیمی سعی کردیم تا فعالیت‌هایمان را در ابعاد مختلف گسترش دهیم به طوری که در بخش‌های مختلف این تعاونی فرهنگی، اجتماعی و درمانی با عنوان مراکز مهرپرور سعی کرده تا زمینه اشتغال ۱۲۸ نفر را فراهم کند.

کارآفرین و تعاون‌گر نمونه اردبیل گفت: در کنار فعالیت درمانگاه، ما در سال‌های اخیر فعالیت‌های خوبی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان اردبیل آغاز کردیم و سعی و تلاشمان بر این بوده تا زمینه اشتغال و خوداتکایی اقتصادی فعالان بخش‌های مختلف به ویژه بیکاران را به وجود آوریم.

امیرپور ظرفیت عظیم تعاون را در تحول اقتصادی کشور بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر بخش تعاون و روحیه انجام کار در این بخش مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته در حالی که در سایه کار تیمی بهتر و بیشتر می‌توان نتیجه گرفت و فعالیت‌ها را به سمت نوآوری‌ها و خلاقیت‌های بیشتر سوق داد.

وی ضرورت احیای تعاونی‌های راکد و نیمه‌ تعطیل را در سطح استان با مؤلفه هماهنگی و همکاری بیشتر و به دور از نگاه منفعت‌طلبانه یادآور شد و خاطر نشان کرد: باید بخشی از فعالیت‌های تعاونی‌ها به شکل عام‌المنفعه و در جهت احیای روحیه همدلی و همکاری باشد تا زمینه جلب رضایت مردم و همچنین آحاد جامعه و اعتماد بیشتر به وجود آید.

امیرپور در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما امروز در حرکت تحولی اقتصاد کشور به تقویت نهاد تعاونی‌ها با رویکردهای معنوی و ارزشی بیشتر نیاز داریم چرا که در مکتب اسلام نیز به این موضوع توجه شده است.

کارآفرین و تعاون‌گر نمونه اردبیل از دولت سیزدهم خواست تا با توجهی جدی به بخش تعاون از ظرفیت این بخش برای اشتغال، کارآفرینی، تولید و همگرایی بیشتر در جامعه در ابعاد اجتماعی، ‌ فرهنگی و اقتصادی استفاده کرده تا به دور از نگاه و نگرش سیاسی تعاونی‌ها بتوانند زمینه‌ساز تحول در جامعه شوند.

کد خبر: ۱۰۵٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha