۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
دلالان تعیین کننده قیمت زیتون زنجان هستند
رئیس شورای ملی زیتون: 

دلالان تعیین کننده قیمت زیتون زنجان هستند

زنجان- عباسی، رئیس شورای ملی زیتون وضعیت تولید زیتون استان را بسیار مطلوب دانست و گفت: جولان دلالان در این زمینه باعث شده تا قیمت این محصول توسط آنها تعیین شده و باعث متضرر شدن کشاورزان شود.

مهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه یکی از اولویت‌های امروز افزایش میزان تولید زیتون در استان زنجان است، گفت: یکی از این راهکارها اهتمام به توسعه باغات شیب‌دار طارم است؛ چرا که اگر این باغات به مرحله باردهی برسد، شاهد افزایش ۱۵ هزار تنی محصول زیتون خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه محقق شدن این موضوع می‌تواند محصول زیتون را به یکی از ظرفیت‌های بزرگ در استان تبدیل شود، اظهار کرد: متاسفانه یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های پیش روی افزایش میزان تولید زیتون، بحث افزایش سطح زیر کشت برنج در طارم است.

رئیس شورای ملی زیتون با یادآوری اینکه افزایش سطح زیر کشت برنج در طارم، تهدیدی برای باغات زیتون در این شهرستان به شمار می‌رود، تصریح کرد: یکی از معضلات توسعه کشت برنج که در اراضی حاشیه رودخانه قزل‌اوزن انجام می‌شود، ایجاد تنش آبی بوده و این موضوع به هیچ وجه برای باغات زیتون طارم خوب نیست.

عباسی یکی دیگر از معضلات محصول زیتون را وجود دلالان در این حوزه و رسیدگی نکردن هیچ‌یک از مسئولان به این دغدغه است، عنوان کرد: با وجود اینکه وضعیت زیتون در استان به لحاظ تولید بسیار مطلوب است اما جولان دلالان در این زمینه باعث شده است تا قیمت این محصول توسط آنها تعیین شده و همین امر باعث متضرر شدن زیتون‌کاران شده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داده شود، دلالان بازار زیتون را در دست بگیرند، یادآور شد: وقتی این جولان تداوم داشته باشد، باعث خواهد شد تا محصولی که کشاورزان با مشقت زیاد به دست آورده‌اند، با کمترین قیمت توسط دلالان خریداری شده و از طرفی با قیمت بالا به مصرف‌کننده فروخته شود که در این معادله هم حق کشاورز و هم حق مصرف‌کننده ضایع می‌شود.

این فعال حوزه کشاورزی میزان تولید زیتون در استان زنجان را حدود ۴۰ هزار تن اعلام کرد و با یادآوری اینکه این مقدار تولید به معنای این است که ظرفیت خوبی در زمینه تولید زیتون در استان به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: به همین خاطر انتظار ما از دولت‌مردان این است که اجازه ندهند واردات کنسرو زیتون انجام شود؛ چرا که این روند به تولیدکنندگان زیتون ضربه می‌زند.

کد خبر: ۱۰۵٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha