۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
من یک عقاب هستم!
"خودسازی و توسعه فردی"

من یک عقاب هستم!

سیدسجاد موسوی، مدرس دانشگاه، متخصص کسب و کار و رشد دهنده ی اقتصادی طی یادداشتی نوشت.

سید سجاد موسوی: باید مثل عقاب باشیم ، همانطور که عقابها تقریبا همیشه بالای ابرها پرواز می کنند و به همه مسائل پیش روی خودشون مسلط هستند. عاقلانه است که من و شما باید مثل عقاب باشیم و به همه مسائل تسلط داشته باشیم.

عقاب ها ارزشی متفاوت دارند، نگرشی متفاوت با بقیه پرندگان و حیوانات ، عقاب ها وفاداری سرسختانه نسبت به سازمان و افراد در سازمان دارند .عقاب ها در هنگامی که طوفان، برخلاف همه ی جانداران که پنهان می شوند، برفراز ابرها به حرکت در می آیند و نظاره گر همه چیز هستند. عقابها الگوی مناسبی برای ما در کار و زندگی هستند.

انتخاب های کوچک و بنیادی، انتخاب هایی هستند که در عین کوچ بودن بسیار موثر خواهند بود.موفقیت های بزرگ نصیب کسانی می شوند که خوب انتخاب کنند؛ مثلا می توانیم با روزی یک صفحه مطالعه انقلابی بزرگ در زندگی خود ایجاد کنیم، یک صفحه کتاب درطول روز دو تا پنج دقیقه وقت ما را می گیرد و در طول سال می توانیم ۳۶۵ صفحه را در طول هزار و هشتصد وبیست و پنج دقیقه مطالعه کنیم و این یعنی غرق شدن در دریای معانی، نکات و تجربیات مهم.

برنامه روزانه مدون بدون شک برای همه ی ما راهگشا است. به طور مثال قبل از خوابِ شب برای خودتان یک دفترچه یادداشت تهیه کنید و هر شب قبل از خواب ۵ رویا و آرزوی که در صدد رسیدن به آن هستید و دست یافتنی به شمار می رود را بنویسید و مطالعه کنید و سپس بخوابید. هر روز صبح به محض بیدار شدن به بررسی تلفن همراه و شبکه های اجتماعی مشغول نشوید و بعد از شستن صورت و دست ها صبحانه مناسبی را تناول کنید.تا جایی که ممکن است آهنگ انگیزشی گوش دهید که روی ذهن و مغز شما تاثیر فراوانی دارد با مطالعه زندگی نامه افراد موفق برنامه های مناسبی را برای خود ترسیم کنید و زندگی نامه آدم هایی که شکست خورده اند را مطالعه کنید تا کمتر دچار شکست شوید.

برای رسیدن به موفقیت هر وقت چیزی آموختیم، از خود بپرسیم این مطالب کجا،چه زمانی،و برای چه کسی مفید است و می تواند مورد استفاده قرار گیرد. همچنین می توانیم با یادداشت برداری و مراجعه به آنها، آموخته هایمان را اجرایی کنیم.

یادمان باشد افراد موفق، با وجود تخصص هایشان و تعریف دیگران، باز بر ضعف های خود آگاه هستند و خود را متخصص نمی دانند، در حالیکه افراد ناموفق با وجود ضعفهایشان، خود را به عنوان متخصص معرفی می کنند. تغییر جرات می خواهد.فراموش نکنیم هیچگاه برای چیزی شدن دیر نیست. در هر سنی اگر باشیم می توانیم در زندگی موفق بشویم و هر کسب و کاری را راه اندازی کنیم.

برای موفقیت باید تفکر آگاهانه داشته باشیم، باید بتوانیم افکارمان را کنترل کنیم. آیا می دانید چه مواردی مانع تفکر آگاهانه است؟ چگونه می توانیم ای موانع را از بین ببریم یا کاهش دهیم؟

یکی از این موانع، افکار منفی است.

برای کاهش افکار منفی از همین حالا یک  دفترچه ای به همراه داشته باشیم و افکار منفی که به ذهنمان می رسد، بلافاصله یادداشت کرده و در مقابل آن فکر مثبتش را می نویسیم.

دومین مورد قضاوت کردن است. قضاوت سدی است جلوی تفکر آگاهانه .

 سومین مورد غیبت است. غیبت بهشت زندگیمان را به آتش می کشد. پس از امروز به جای قضاوت و غیبت، از دیگران به درست تمجید و تعریف کنیم.

روابطتان را ارزیابی کنید. باید ۵ نفری که اطراف ما هستند را ارزیابی کنیم، بدون شک باید مطلع باشیم با چه کسانی در ارتباط هستیم که این ارتباطات بتواند در زندگی و کسب و کار به ما کمک کند و باعث پیشرفت های زیادی در زندگی ما باشد.

مفید است که روابط خود را ارزیابی کنیم و به آنها نمره بدهیم این نمره ها هستند که مشخص می کنند ادامه ی حیات ما با چه کسانی و در چه محدوده ای خواهد بود.

کد خبر: ۱۰۵٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha