۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۵
شناسایی ۹۸ شرکت دانش بنیان در استان مرکزی| عدم تشکیل کامل اکوسیستم دانش بنیان از چالش های استان
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مرکزی به بازارخبرداد

شناسایی ۹۸ شرکت دانش بنیان در استان مرکزی| عدم تشکیل کامل اکوسیستم دانش بنیان از چالش های استان

اراک-- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: بالغ بر ۹۸ شرکت دانش بنیان در استان مرکزی شناسایی شده است، که حدود ۵۹ شرکت از این تعداد در شرکت‌ها و نواحی صنعتی این استان مستقر هستند.

طیب میرزایی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اعلام این خبر و بیان اینکه عدم تشکیل کامل اکوسیستم دانش بنیان از چالش های استان مرکزی به شمار می‌رود، اظهار کرد: موضوع ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف افزایش علمی و ثروت و توسعه اقتصادی در اوایل دهه ۹۰ در کشور مطرح شد و در سال ۹۱ به صورت جدی رسمیت یافت.

 وی افزود: نقش این شرکت ها در ایجاد اشتغال و ارز آوری تا جایی پیش رفت که دولت می‌کوشد با ایجاد فضای فعالیت برای آنها، بخشی از اهداف اقتصادی خود را از این طریق تحقق بخشد.

 وی با اشاره به اینکه، البته این نکته قابل تحمل است که افزایش واحد های دانش بنیان بدون توجه به ضرورت های آن، هیچ مسئله را از کشور و استان مرکزی حل نخواهد کرد، افزود استان مرکزی نیز به دنبال برنامه‌های توسعه کلان کشور و با توجه به اینکه به عنوان یکی از پنج استان صنعتی کشور را را با خود به یدک می کشد، از همان سال ها زمینه ایجاد گسترش و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم کرده است و مسئولین مربوطه در این خصوص پیگیری هایی را انجام داده و اقدامات را به ثمر رسانده اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: استان مرکزی تاکنون در بسط و رونق شرکت های دانش بنیان گام‌های موثر برداشته است. اما با توجه به صنعتی بودن هنوز به جایگاه واقعی خود در این ارتباط دست نیافته است.

 میرزایی اضافه کرد: البته به نظر می رسد به دلیل پیوندی که این استان با صنعت از یکسو و تعدد دانشگاه‌ها و مراکز علمی از سوی دیگر دارد ظرفیت‌های غیرقابل کتمان و استعدادهای بالایی دارد که باید در رشد و توسعه توسعه شرکت‌های دانش بنیان پیشگام و الگو قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: وجود بالغ بر ۸۶ واحد دانشگاهی و ۳ هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ، استان را در سطح اولین های کشور در این رابطه قرار می‌دهد و به همین دلیل می طلبد تقویت شرکت‌های دانش بنیان در رأس برنامه های اقتصادی استان قرار گیرد.

کد خبر: ۱۰۵٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha