۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
 کاهش ۳۵ درصدی تولید مرغ
معاون اسبق وزیر صمت مطرح کرد

کاهش ۳۵ درصدی تولید مرغ

مفتح، معاون اسبق وزیر صمت از کاهش ۳۵ درصدی تولید مرغ خبر داد و گفت: در حال حاضر میزان ورودی مرغ زنده به کشتارگاه ها کاهش یافته که این کاهش هم دلایل مختلفی دارد.

به گزارش بازار، محمدصادق مفتح، معاون اسبق وزیر صمت و قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه نظام خرده فروشی و عمده فروشی مناسب یک اقتصاد کوچک و مربوط به سالهای گذشته است گفت: در حال حاضر با این گستردگی کشور و افزایش جمعیت و اقلام و تغییر شکل نظام های تولید از حالت سنتی به نیمه صنعتی، ضروری است که یک بازنگری در نظام توزیع و اصناف انجام شود.

وی توقف مالیات بر ارزش افزوده در حوزه اصناف را ناشی از گستردگی و عدم ساماندهی اصناف دانست و افزود: وزارتخانه از سالهای قبل به دنبال اصلاحات در نظام توزیع بوده و قدم های بزرگی هم برداشته شده است.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی تصریح کرد: درست نیست که ما همه مشکلات مربوط به کالاها را گردن نظام و شبکه توزیع بیاندازیم و نقشی برای حلقه های قبلی قائل نشویم چراکه نظام توزیع در آخرین حلقه قرار می گیرد.

مفتح تجهیز نظام توزیع به ابزارهای جدید را ضروری خواند و گفت: زمانی که وفور کالا داریم نقش نظام توزیع به شدت کم می شود و زمانی که کمبودی به وجود می آید اختلالات این سیستم خودشان را نشان می دهند.

معاون اسبق وزیر صمت از کاهش ۳۵ درصدی تولید مرغ خبرداد و گفت: در حال حاضر میزان ورودی مرغ زنده به کشتارگاه ها کاهش یافته که این کاهش هم دلایل مختلفی دارد و از آنجایی هم که نظام توزیع کارآمدی هم نداریم در نتیجه مشکلات بیشتر می شوند.

کد خبر: ۱۰۵٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha