۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
توصیه هایی در مورد بازسازی ویلا

توصیه هایی در مورد بازسازی ویلا

ویلا باید شما را از فضای سرد و بی‌روح شهری دوره کرده و به طبیعت نزدیک‌تر کند.

به گزارش بازار، با افزایش قابل توجه محبوبیت ویلاها در میان شهرنشینان، بازسازی ویلا امروزه به یکی از اصلی‌ترین بخش‌های کارهای مربوط به صنعت ساختمان تبدیل شده است. بازسازی‌ها شامل ویلاهایی هستند که صاحبان‌شان آنها را به تازگی خریده‌اند یا ویلاهایی که برای سال‌ها در تملک صاحبخانه‌ها بوده‌اند و آنها حالا می‌خواهند با به روز شدن بسیاری از بخش‌های صنعت ساختمان، جلوه‌ای تازه به این فضای تفریحی و سکونت‌شان بدهند. برخی از این بازسازی‌ها گسترده و شامل فضاهای داخلی و بیرونی می‌شوند و برخی دیگر تنها بر محوطه ویلا و امکانات رفاهی و تفریحی فضای بیرون مانند استخر، آلاچیق و ... تمرکز دارند.

ویلا باید شما را از فضای سرد و بی‌روح شهری دوره کرده و به طبیعت نزدیک‌تر کند. فضاهای داخلی ویلای شما باید از به‌روزترین سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی بهره ببرند تا در هر وقتی از سال شما بتوانید با خیال راحت راهی این منزل دوم‌تان شوید. وجود یک نور کافی به واسطه پنجره‌های بزرگ شیشه‌ای و امکان ارائه منظره فضای طبیعی محوطه بیرونی ویلا، از مهم‌ترین ویژگی‌های ویلایی هستند که با فکر دقیق و با توجه به جزئیات ساخته شده است. به همین خاطر است که بازسازی ویلا اهمیت فراوانی دارد. به عنوان یک نمونه دیگر می‌توان به سرویس‌های بهداشتی اشاره کرد که باید بعد از بازسازی به خوبی با دیگر اتاق‌های ویلا ارتباط داشته باشند و تمام تجهیزات مدرن در آنها قرار داده شوند.

از دیگر کارهایی که در زمان بازسازی ویلا انجام می‌شوند می‌توان به افزایش نور محیط داخلی (به وسیله افزایش ابعاد و تعداد پنجره‌ها و اجازه ورود نور طبیعی بیشتر یا به وسیله نصب چراغ‌های پر نور و جدیدتر با کارایی و راندمان بالاتر)، بالا بردن سقف برای ایجاد فضایی بزرگتر و دلنشین‌تر به خصوص در اتاق‌های عمومی مانند اتاق نشیمن و همچنین بهبود ارتباط و جریان فضای داخلی و خارجی اشاره کرد.

در بسیاری از انواع بازسازی‌های گسترده و همه جانبه، یک طبقه به ساختمان ویلا اضافه می‌شود تا فضای بیشتری برای استراحت تک تک اعضای خانواده و همچنین پذیرایی از مهمانان به وجود آید. با اضافه شدن اتاق‌های بیشتر در طبقه جدید سرویس‌های بهداشتی و حمام هم اضافه می‌شوند و کارایی و راحتی خانه را افزایش می‌دهند. اگر اضافه کردن یک طبقه دیگر امکان‌پذیر نباشد، جابه‌جایی دیوارهای جداکننده و ایجاد فضاهای بازتر و بزرگتر می‌تواند کمک فراوانی در جذاب‌تر شدن هر چه بیشتر ویلا داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین نشانه‌ها برای مشخص شدن این که ویلای شما به بازسازی نیاز دارد، این است که شما هیچ تفاوتی را بین ویلا و یک خانه آپارتمانی در مرکز شهر حس نکنید. این زمانی است که انجام بازسازی می‌تواند به شما کمک کند فضایی داشته باشید که در آن با داشتن حس راحتی و آرامش مدتی را از محیط شلوغ شهری و دنیای پر استرس پیرامون آن دور باشید.

برخی از متداول‌ترین کارها برای بازسازی ویلا این‌ها هستند:

تعمیر دیوارها و استفاده از مواد با کارایی و عمر بالاتر و تغییر رنگ دیوارها برای ایجاد فضایی آرامش‌بخش

نصب عایق در دیوارهای داخلی و فضاهای بیرونی

نصب پنجره‌های جدید و دو جداره

انجام سیم‌کشی جدید، رساندن کابل‌های ارتباطی مانند کابل اینترنت به نقاط مختلف خانه و نصب چراغ‌های جدید

بهبود و در صورت نیاز لوله‌کشی مجدد

بازسازی آشپزخانه و نصب کابینت‌های جدید و مدرن

بازسازی سرویس‌های بهداشتی و حمام

تغییر در سقف و در صورت امکان اضافه کردن فضای مناسب استراحت در پشت بام

نصب سیستم‌های جدید و مدرن تهویه مطبوع و سرمایشی و گرمایشی

اگر ویلای شما به بازسازی‌های جدی و گسترده نیاز ندارد، می‌توانید به سراغ تغییرات ظاهری ساختمان بروید و با اضافه کردن وسایل جدید و مدرن فضایی خاص به ویلای خود ببخشید. برخی از این تغییرات کوچک حتی می‌توانند به ارزش ویلای شما هم بیافزایند. به‌روزرسانی اجاق‌ها و باربیکیو، جایگزینی سینک و نصب چراغ‌های پر نورتر در محوطه داخلی و بیرونی برخی از این کارها هستند. در مورد جایی مانند آشپزخانه اگر تغییر کابینت‌ها نیاز نباشد، می‌توانید با تغییر نما و درهای کابینت ظاهری جدید به آشپزخانه خود بدهید.

چه جزئی باشد چه کلی، بازسازی ساختمان باید با برنامه‌ریزی دقیق انجام شود. شما باید از افراد خبره در این کار مشورت بگیرید تا بتوانید بهترین‌ها را مناسب‌ترین قیمت‌ها برای ویلای خود انتخاب کنید. خواسته‌های خود را با متخصصان در میان بگذارید و با توجه به بودجه‌تان انتخاب‌های درست را انجام دهید.

برای دریافت خدمات مشاوره در ضمینه بازسازی ویلا و آپارتمان ها میتوانید با مهندسین گروه ساختمانی آبان با شماره ۰۲۱۲۶۲۰۸۲۵۲ در تماس باشید.  

کد خبر: ۱۰۵٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha