۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
قیمت خرید انرژی‌های پاک توجیه ندارد؛ کمر همت برای توسعه نیروگاه‌ها
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

قیمت خرید انرژی‌های پاک توجیه ندارد؛ کمر همت برای توسعه نیروگاه‌ها

اردبیل- پورسلیمان، کارآفرین و سرمایه‌گذار انرژی پاک در اردبیل گفت: قیمت خرید تضمینی انرژی پاک در سطح ملی توجیهی ندارد و سرمایه‌گذاران رغبت چندانی به حضور در این بخش نشان نمی‌دهند.

بهروز پورسلیمان در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: از چند سال پیش با تأمین زیرساخت‌ها و تجهیزات مناسب نسبت به راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در سه راه رضی - اردبیل اقدام کردیم تا هموطنان از مزایای این نیروگاه که مهمتر از همه پا9کی هوا را به همراه دارد، استفاده کنند.

وی تصریح کرد: استان اردبیل از لحاظ آب و هوایی و اقلیم بهترین شرایط را در توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و بادی دارد اما به دلایل مختلف در این حوزه غفلت شده و کمتر سرمایه‌گذاری را برای حضور در این بخش و توسعه نیروگاه‌های انرژی پاک شاهد هستیم.

کارآفرین و سرمایه‌گذار انرژی پاک در اردبیل قیمت خرید انرژی پاک را با نرخ اعلام شده بدون توجیه و فایده برای سرمایه‌گذاران اعلام کرد و گفت: باید دولت در حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش انرژی پاک حمایت همه‌جانبه را از خرید محصول با نرخ‌گذاری مناسب انجام دهد تا با انگیزه‌ای مضاعف کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در این حوزه ورود پیدا کنند.

پورسلیمان افزود: دو کیلو مگاوات ظرفیت تولید نیروگاه خورشیدی شرکت طلایی آریا است که در نقطه مقابل از یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب مصرف گاز در طول سال جلوگیری کرده و مانع از انتشار سه میلیون تن گاز دی‌اکسید کربن می‌شود که آسیب‌ها و خطرات زیست‌محیطی بسیار بالایی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: کشورمان جز ۱۰ کشور تولیدکننده گاز دی‌اکسید کربن است و ضرورت دارد با حمایت دولت و با هدف سالم‌سازی محیط زیست توسعه انرژی‌های پاک به ویژه انرژی خورشیدی مورد توجه قرار گیرد.

پورسلیمان اضافه کرد: در حال حاضر ۱۲ نفر به صورت ثابت و ۱۸ نفر مهندس برق نیز در بخش‌های تأسیساتی و فنی این مجموعه فعالیت دارند و در کنار آن راه‌اندازی این نیروگاه به کارگاه آموزشی تبدیل شده تا نیروهای زبده در قالب بسیج روشنایی زمینه نصب پنل‌های خورشیدی را در مناطق شهری و روستایی برای هموطنان فراهم کنند.

وی بیان کرد: بعد از مشهد، اردبیل دومین استان کشور است که در این زمینه تجربیاتی ارزشمند دارد و شرکت طلایی آریا تلاش می‌کند تا با استفاده از متخصصان و تکنسین‌ها زمینه توسعه این نیروگاه‌ها را فراهم کند.

پورسلیمان به فعالیت خود در قالب مجموعه صادراتی و وارداتی به کشورهای همسایه اشاره کرد و ادامه داد: در کنار سرمایه‌گذاری در بخش انرژی پاک، دفاتر تجاری در کشورهای منطقه به ویژه باکو و مسکو راه‌اندازی کردیم تا امکان صادرات محصولات فناورانه و همچنین تولیدی در بخش‌های مختلف فراهم آید.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل با اشاره به تعطیلی دفاتر تجاری کشورمان در باکو و مسکو تصریح کرد: به رغم این محدودیت فعالیت با همکاری اتاق ایران، دفتر تجاری در آستاراخان راه‌اندازی شده و ما خدماتی را به تجار و صادرکنندگان ارائه می‌کنیم و امیدواریم در دولت جدید فعالیت‌ها در این حوزه تقویت شود.

کد خبر: ۱۰۵٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha