۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹
حمل و نقل بین‌المللی گلستان سال گذشته ۹ درصد رشد داشت
مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲:

حمل و نقل بین‌المللی گلستان سال گذشته ۹ درصد رشد داشت

گرگان- مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ از افزایش ۱۵۱ درصدی صادرات ریلی از گلستان خبر داد و گفت: در مجموع در سال گذشته حمل و نقل بین المللی استان ۹ درصد رشد داشت.

مهدی عبدالکریم زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تا پایان بهمن ماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ در مجموع حمل و نقل بین الملل ( صادرات، واردات و ترانزیت ریلی) از گلستان ۹ درصد رشد داشته است.

وی از رشد ۱۵۱ درصدی صادرات ریلی از گلستان خبر داد و افزود: همچنین در ۱۱ ماه سال گذشته بخش مسافر قطارهای حومه‌ای گلستان ۲۸ درصد و قطارهای بین شهری دو درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۷ رشد داشته است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ ادامه داد: در ابتدای سال گذشته به دلیل وقوع سیل و بسته بودن مرز واردات و صادرات انجام نشد و تغییر قیمت دلار باعث کاهش ۶۳ درصدی واردات ریلی استان شد.

وی اضافه کرد: در ۱۱ ماهه سال گذشته ۳۱ هزار و ۸۸۸ تن کالا از طریق ریل وارد استان شده و ۱۲۵ هزار و ۶۰۰ تن کالا از استان صادر شد.

عبدالکریم زاده تصریح کرد: بیشترین مبادلات تجاری ریلی از گلستان با کشورهای CIS و ترکمنستان، قزاقستان و تاجیکستان انجام شده و سیمان و کالاهای فاسد شدنی خوراکی مانند خرما و میوه اصلی ترین اقلام صادراتی گلستان بوده است.

کد خبر: ۱۰٬۵۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha